گالری ما

اطلاعات تماس

مقدمه

چندسالی است که در ساختمان سازی، چه در ساختمان‌های شخصی و چه در مغازه‌ها، استفاده از سقف‌های کاذب جا افتاده است. این سقف‌ها علاوه بر زیبا سازی، انتخاب خوبی برای پنهان کردن مواردی مثل سیم کشی‌ها و لوله‌ها هستند. سقف‌های کاذب انواع مختلفی دارد که سقف کاذب کناف از انواع پراستفاده آن است. در این مقاله می‌خواهیم مسائل مربوط به انتخاب این نوع سقف کاذب را مورد بررسی قرار دهیم.

کاربرد سقف کاذب و سقف کاذب کناف چیست؟

سقف کاذب پایین‌تر از سقف اصلی ساختمان نصب شده و انتخابی عالی برای عایق کردن صدا و جلوگیری از تبادل دما است. استفاده از سقف کاذب همچنین امکان چند برابر کردن زیبایی سقف و استفاده از نور پردازی‌ها، ریسه‌ها و موارد تزئینی بسیاری را در اختیار ما قرار می‌دهد. گاهی برای زیباسازی و خاص کردن یک قسمت از فضای داخلی ساختمان، سقف کاذب را تنها بر روی آن قسمت انجام می‌دهند که از ترفندهای نسبتا جدید طراحی است و نمایی بسیار زیبا به فضای داخلی منزل می‌بخشد. انواع مدل‌های سقف کاذب بسیار از سقف‌های گچی کاربردی‌تر بوده و علاوه بر زیبایی بسیار بیشتر، امکانات ویژه‌ای نیز در اختیار طراحان قرار می‌دهد.

بخوانید: دیوار کاذب کناف

به عنوان مثال در قسمت‌هایی که رطوبت وجود دارد، می‌توان از سقف کاذب جنس PVC استفاده کرد که مانع از انتقال رطوبت می‌شود. تمامی این کاربردها برای سقف کاذب از نوع کناف هم وجود دارد. عناصری مثل گچ، چوب، آلومینیوم، آهن، PVC، کامپوزیت و ترکیب‌هایی از این موارد به طور معمول در ساخت سقف‌های کاذب به کار می‌روند. در سقف کاذب کناف، ترکیبی از مواد گچی و غیرگچی به علاوه صفحات فولادی به کار می‌رود.

سقف کاذب کناف

مزایا و معایب سقف کاذب کناف چیست؟

این نوع از سقف کاذب در حال حاضر یکی از پراستفاده‌ترین انواع آن است. از مزایای منحصر به فرد این نوع از سقف کاذب می‌توان به نصب سریع و راحت آن اشاره کرد که علاوه بر سریع تمام شدن کار آن، در هزینه هم برای شما صرفه جویی مناسبی می‌شود. همچنین این مدل از سقف کاذب بسیار سبک بوده و به راحتی امکان برداشتن آن و دسترسی به اجزایی که پشت آن قرار دارند وجود دارد. بنابراین در صورت ایجاد مشکل و یا خرابی در هر کدام از قسمت‌های ساختمان، نیازی به کندن و هزینه مجدد نیست. بلکه سقف کاذب به راحتی برداشته شده و پس از اتمام کار در جای خود قرار می‌گیرد. همچنین تعمیرات مربوط به این نوع از سقف کاذب با هزینه کم و به راحتی انجام می‌گیرد و هرچند که این وسیله خرابی و فرسودگی بسیار کمی دارد، حتی در صورت ایجاد مشکل تعمیر آن بسیار راحت است. در آخر همان طور که قبلا گفتیم امکان استفاده از طرح‌های زیبا و متنوع و یا چراغ‌های تزئینی در این نوع از سقف‌های کاذب وجود دارد.

تمامی اطلاعات مورد نیاز درباره نحوه اجرای سقف کاذب آکوستیک را اینجا بخوانید.

حال در رابطه با معایب سقف کاذب کناف، باید بگوییم که این نوع از سقف‌ها حتما لازم است که توسط افراد ماهر و باتجربه نصب شوند. پس به هیچ وجه کار ساختمان خود را به افراد مبتدی نسپارید و درباره سابقه کاری تیمی که قصد نصب سقف کاذب را دارند، تحقیق کنید. در صورت نصب این سازه توسط افراد غیر حرفه‌ای، دیگر از مزایا و زیبایی این نوع سقف برخوردار نخواهید بود. همچنین باید دقت کنید که مواد تهیه شده برای این سقف با کیفیت بوده و از متریال‌های ارزان و بی کیفیت استفاده نکنید زیرا با مشکل مواجه خواهید شد. بنابراین از یک محل معتبر خرید کنید.

انواع مدل‌های سقف کاذب از نوع کناف

در ادامه می‌خواهیم شما را با انواع مدل‌های این سقف کاذب آشنا کنیم.

مقالات: سقف کاذب PVC

سقف کاذب کناف

قیمت سقف کاذب کناف و عوامل تاثیر گذار بر روی آن

هزینه‌ای که شما برای این سازه می‌کنید، به نوع کناف مورد استفاده، طرحی که مدنظر دارید و جنس متریال استفاده شده بستگی دارد. به جز هزینه خرید متریال‌ها و در صورت نیاز چراغ‌ها، نصب، بتونه کاری و نقاشی سقف کاذب هم هزینه مختص به خود را دارد. هرچقدر طرح انتخابی شما پیچیده‌تر بوده و بیشتر طول بکشد، هزینه بیشتری را پرداخت خواهید کرد. در ارتباط با خرید سقف کاذب باید دقت داشته باشید که کیفیت کار را فدای هزینه کمتر نکنید. تمام متریال‌ها هزینه مشخصی دارند و اگر جایی همان مواد را با هزینه کمتر یافتید، به احتمال زیاد کیفیت مطلوبی ندارد. همان گونه که قبل‌تر نیز اشاره کردیم کیفیت و زیبایی نهایی کار به میزان زیادی به جنس مواد استفاده شده و مهارت تیم نصاب بستگی دارد. پس با استفاده از تیم کم تجربه و یا مواد بی کیفیت کار خود را خراب نکنید.

اجزا مختلف به کار رفته در این نوع از سقف کاذب

در سقف کاذب کناف اجزا مختلفی به کار می‌روند که در اینجا به صورت مختصر شما را با آن‌ها آشنا می‌کنیم. شاید مهم‌ترین و شناخته شده‌ترین قسمت این سقف‌ها، پانل یا همان تایل‌ها باشند که نمای بیرونی سقف را تشکیل می‌دهند. قسمت بعدی سازه سقف است که آن را به ساختمان متصل می‌کند و این کار به کمک آویزهای سقف انجام می‌گیرد. موارد دیگری مثل نوار فایبر گلس، پودر ماستیک و نوار ترن فیکس هم برای اجزای مختلف سقف کاذب، به کار می‌روند.

بیشتر بخوانید: سقف کاذب آلومینیومی