گالری ما

اطلاعات تماس

سقف‌های کاذب یکی از متنوع‌ترین بخش‌ها در مصالح و مواد ساختمانی به شمار می‌روند. این مدل از روکش‌ها که معمولا از جنس pvc هستند، برای پوشش قسمت داخلی سقف در بناهای گوناگون مورد استفاده قرار می‌گیرند. از این پوشش‌ها بیشتر به منظور کاور کردن سقف برای عایق بندی حرارتی و صوتی بین طبقات ساختمان، محافظت از سقف در برابر رطوبت و یا کمتر کردن ارتفاع سقف استفاده می‌شود. جنس این سقف‌های کاذب از جنس پلاستیک فشرده pvc یا Polyvinyl chloride است که مقاومت بالایی دارد و عایق خوبی نیز در برابر رطوبت، گرما و صوت محسوب می‌شود. در این مقاله قصد داریم تا با سقف کاذب pvc و کاربردها و ویژگی‌های آن آشنا شویم. در ادامه با مزایای استفاده از این متریال، در طراحی داخلی فضاها نیز آشنا خواهیم شد.

سقف کاذب pvc چیست؟

این متریال، روکش و یا پوششی از جنس پلاستیک فشرده pvc یا Polyvinyl chloride است که برای عایق بندی سقف کاذب کناف و یا برای دکور و زیبا کردن بخش داخلی سقف برخی فضاهای داخلی، به کار می‌رود. این نوع از سقف‌های کاذب در منازل و برای پوشش سقف سرویس‌های بهداشتی و حمام کاربرد گسترده‌ای دارند. جنس مقاوم این نوع از پلاستیک فشرده از رسیدن رطوبت و میکرو ارگانیسم‌های گوناگون به سقف بنا جلوگیری می‌کند. به علاوه سقف کاذب pvc عایق خوبی برای صدا و گرما نیز هست و از آن می‌توان برای عایق بندی بین طبقات در آپارتمان‌ها و ساختمان‌های بزرگ استفاده نمود. همچنین از این متریال، در دکوراسیون رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌ها نیز به دلیل بهداشت بالاتر، کاربرد وسیعی دارد.

کاربردهای سقف کاذب pvc

این نوع از پوشش‌های سقف، کاربرد گسترده‌ای در عایق‌سازی و زیباسازی سقف فضاهای داخلی گوناگون دارند. استفاده از این مدل از سقف‌های کاذب در فضاهای داخلی با سبک دکوراسیون مدرن، کاربرد گسترده‌ای پیدا کرده‌اند و طراحان داخلی، با استفاده از این متریال، چشم اندازهای زیبایی را برای این مدل از منازل و یا فضاها، خلق می‌کنند. برخی فضاهایی که این متریال در آن‌ها کاربرد بیشتری دارد، عبارت است از:

این مدل از سقف‌ کاذب آلومینیومی، معمولا در محیط‌های بیرون از منزل و یا فضای باز مورد استفاده قرار نمی‌گیرند زیرا در اثر نور خورشید ممکن است رنگ خود را از دست بدهند. همچنین بهتر است از این متریال برای محیط‌هایی که دمای هوا به زیر صفر می‌رسد نیز خودداری نمود.

بخوانید: دیوار کاذب کناف

مزایای استفاده از سقف کاذب pvc

امروزه سقف‌های کاذب از جنس pvc کاربرد گسترده‌ای در عایق‌سازی و زیبایی داخلی بناهای گوناگون پیدا کرده است. استفاده از این متریال، مزایای زیادی دارد، از جمله:

انواع سقف کاذب pvc

سقف‌های کاذب از نوع pvc انواع گوناگون و اندازه‌ها و ابعاد مختلفی دارند. این مدل از پوشش سقف از نظر اندازه و ابعاد به دو دسته تقسیم می‌شوند:

  1. سقف کاذب از لحاظ ابعاد

پانل‌های طولی: این مدل از پوشش سقف به صورت باریک و بلند و در ابعاد ۶ متر در 20 سانتی متر و 6 متر در 40 سانتی متر در بازار وجود دارند. ضخامت این پنل‌ها نیز معمولا چیزی بین ۷ تا ۸ میلی‌متر است. این پنل‌ها در طرح‌های گوناگون به فروش می‌رسند و برای نصب روی سقف، به زیرسازی نیاز ندارند.

تایل: این مدل از سقف‌های کاذب به صورت مربع‌هایی به ضلع 60 سانتی متر و ضخامت 8 میلی‌متر به فروش می‌رسند. برای نصب این مدل از سقف کاذب آکوستیک ابتدا یک زیرسازی مشبک بر روی سقف نصب شده و سپس هر کدام از تایل‌ها به روی آن چهارچوب نصب می‌شود.

سقف کاذب pvc

  1. سقف کاذب pvc از لحاظ رنگ و ظاهر

این مدل از سقف‌های کاذب، در انواع گوناگونی از لحاظ رنگ و طرح نیز بنا به نوع دکوراسیون فضا مورد استفاده قرار می‌گیرد. از مهم‌ترین طرح‌ها می توان به موارد زیر اشاره نمود:

سخن آخر

استفاده از سقف کاذب pvc  برای پوشش سقف‌های فضاهای داخلی و برای جلوگیری از نفوذ رطوبت، صدا و یا هدر رفت گرما استفاده می‌شود. این سقف‌های کاذب برای استفاده در دکوراسیون منازل، ادارات و مراکز تجاری، سرویس‌های بهداشتی و نیز سالن‌های غذاخوری، رستوران‌ها و کافه‌ها، بسیار کاربردی است. این متریال برای استفاده در دکوراسیون‌های مدرن امروزی بسیار مناسب است و به علت تولید در داخل کشور از قیمت مناسبی نیز برخوردار است. نصب این مدل از سقف‌های کاذب نیز اگر توسط کارشناسان خبره انجام شود، مدت زیادی طول نخواهد کشید. این سقف‌ها می‌تواند به فضاهای داخلی روح  و رنگ بخشد و جلوه فضا را تا حد زیادی افزایش دهد.