گالری ما

اطلاعات تماس

عایق صوتی سقف روکار

امروزه عایق صوتی سقف از پرکاربردترین عایق‌های صوتی مورد استفاده در صنعت ساختمان سازی به شمار می‌رود. آلودگی صوتی با افزایش شهرنشینی و زندگی‌های ماشینی، در سطح تمام شهرها افزایش یافته است. به همین علت شمار زیادی از مردم در پی راهکارهایی برای جلوگیری از ورود صداهای آزاردهنده و مزاحم به محل کار و منازل خود هستند.
برای حل این مشکل به کار گیری عایق‌های صوتی‌ای که از ورود و خروج صدا به مکان‌های مدنظر جلوگیری می‌کنند بسیار مناسب است. ما در این مقاله تفصیل جامعی از عایق‌های صوتی به‌خصوص نمونه‌های سقفی آن خواهیم داشت. در ادامه با ما همراه باشید.

برند isover فرانسه و ursa آلمان با تکنولوژی مدرن نانو الیاف

صدا ها و نویز های محیطی، به طور مداوم در فضا های داخلی ساختمان ‌ها و منازل ما حضور دارند. این صدا ها می ‌توانند بر کیفیت زندگی ما تاثیر مستقیمی داشته باشند. این نویز ها می ‌توانند از مسیر های مختلفی وارد فضا های داخلی شوند. یکی از مهم‌ ترین سطوحی که نقش بسزایی جهت ورود صدا های مزاحم خارج از ساختمان خواهد داشت، سقف می باشد. به همین دلیل، استفاده از عایق صوتی سقف، یک راهکار موثر برای کاهش نویز های مزاحم و ایجاد آرامش در فضا های داخلی محسوب می‌ شود.

عایق صوتی سقف، یکی از بهترین روش ها برای کاهش نویز های مزاحم و افزایش آرامش در فضا های داخلی ساختمان‌ می باشد. این نوع عایق‌ ها، به گونه ای طراحی شده ‌اند که از ورود نویز های خارجی و انتقال صدا ها به داخل ساختمان جلوگیری می کنند. در نتیجه نقش بسیار مهمی در بهبود کیفیت زندگی افراد خواهند داشت.

در این محتوا قصد داریم به معرفی عایق صوتی سقف ساختمان و اهمیت استفاده از آن جهت بهبود کیفیت زندگی افراد بپردازیم. اگر شما هم می خواهید بدانید که عایق صوتی سقف با کیفیت را از کجا تهیه کنیم؟ تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

عایق صدا سقف روکار و توکار برای آپارتمان

اکوستیک نام دیگری است که عایق‌ صدا با آن شناخته می‌شود. این اکوستیک‌ها نقش جاذب صدا را در ساختمان سازی دارند. عایق‌های صدا دارای انواع مختلفی هستند، مانند عایق‌های صوتی فوم پلی اتیلن، شانه تخم مرغی، اسپری فوم پلی یورتان، فوم ریباند، نانو الياف ،پشم سنگ، فلکسی پنل و… که در عایق صوتی سقف،عایق صوتی دیوار مشترک، عایق صوتی کف و… استفاده می‌شوند.
یکی از ویژگی‌های مهمی‌ که هنگام خریدن عایق‌های صدا باید به آن توجه کنید، استفاده از عایقی است که جذب صدای بالایی داشته باشد و همچنین در شکست صوت بسیار موفق عمل کند. سبک بودن، نصب آسان، آنتی باکتریال بودن، مقاومت زیاد در برابر گرد و خاک و… از جمله ویژگی‌های دیگری است که باید به آن توجه کرد تا یک خرید رضایت‌بخش داشته باشید كه اين خصوصيات يكجا در عايق هاي مدرن نانو الياف وجود دارد و دو كمپاني برتر اروپايي isoverفرانسه و ursa آلمان پيشرو در اين صنعت مي باشند كه مواد ضد كوبش براي صداهاي ضربه اي مثل دويدن درآنها وجود دارد.

عایق صوتی سقف
در کل عایق‌های صوتی به سه دستی تقسیم می‌شوند؛ دیفیوزها، جاذب‌های صوتی و بیس ترپ‌ها. با وجود این دسته‌بندی این سوال پیش می‌آید که کدام یک از این سه نوع میزان اثرگذاری بیشتری دارند؟ متخصصان مطرح این زمینه معتقدند برای گرفتن نتیجه دلخواه، بهتر است از هر سه نوع آن در ساختمان‌سازی به عنوان عایق صدا استفاده شود.

بخوانید: عایق صوتی درب

بهترین عایق صوتی سقف

بهترین عایق صوتی سقف، معمولا از موادی ساخته می ‌شود که بتواند صدا های مزاحم را جذب کرده و مانع از ورود هر گونه صدای مزاحمی به داخل ساختمان گردد. یکی از بهترین مواد جهت تهیه ی عایق صوتی سقف، الیاف نانو یا الیاف سلولزی است. این نوع عایق صوتی به شکل پانل یا رول در زیر سقف نصب می ‌شود. این مواد قادر خواهند بود که صدا های مزاحم داخل محیط را جذب کرده و از انتقال آن ها به داخل فضای داخلی جلوگیری نمایند. علاوه بر این، ممکن است از موادی مانند فوم پلی ‌استایرن یا پنل ‌های صوتی مخصوص نیز استفاده شود تا عایق قوی ‌تر و بهتری برای سقف طراحی گردد. در نهایت جهت انتخاب بهترین عایق صوتی برای سقف باید به فاکتور های متعددی از جمله قیمت، کیفیت، نوع پروژه، متراژ و غیره توجه کنیم.

از عایق صوتی سقف ضربه ‌ای برای کاهش انتقال و جذب صدا های ناشی از ضربه ‌های فیزیکی نظیر صدای پا، صدای کشیدن اشیاء سنگین بر روی سقف و غیره استفاده می ‌شود. این نوع عایق به طور معمول از موادی مانند پشم سرامیک، پشم شیشه، فوم آکوستیک یا نانو عایق ها تولید می گردد.

عایق صوتی سقف

سقف یکی از قسمت‌هایی است که می‌توان در آن از عایق‌ صدا یا همان اکوستیک استفاده کرد. استفاده از عایق صوتی سقف برای جلوگیری کردن از دریافت صدا از طبقه بالا است. عایق‌های صوتی ضربه‌ای، یکی دیگر از نمونه‌هایی است که در سقف نصب می‌شود. یکی از کاربردهای ساده عایق صوتی ضربه‌ای، جلوگیری از دریافت صدا از طبقه بالا و جلوگیری از شنیدن صدای پاها است.
همچنین عایق‌ صوتی سقف می‌تواند علاوه بر کنترل ضربات، صداهایی که از طریق صدا منتقل می‌شوند را کنترل کند. به طور طبیعی صداهایی که بر اثر ضربه تولید و منتقل می‌شوند بخش عمده‌ای از آلودگی‌های صوتی هستند، مانند جابجایی وسایل سنگین، بالا و پایین پریدن بچه‌ها و… . اما صداهایی مانند امواج صوتی موسیقی که از طریق هوا منتقل می‌شوند، می‌توانند بسیار عذاب‌دهنده‌تر باشند.
نکته مثبت این است که این عایق‌های صوتی جديد برخلاف عايق هاي خيلي قديمي مثل پشم سنگ قادر است هردوی این صداها را کنترل کند.

تمامی اطلاعات مورد نیاز برای اجرای عایق صوتی روف گاردن

نصب عایق صوتی سقف

عایق صوتی سقف به دو صورت می‌تواند نصب شود؛ توکار و روکار. اگر خواهان نصب عایق صوتی به صورت توکار هستید، باید در حین ساختمان‌سازی صورت بگیرد. در این صورت اجرای عایق سقفی پس از بتن‌ریزی و در بین هر طبقه انجام می‌شود.
اما در موارد زیادی این کار حین ساختمان سازی انجام نمی‌شود. اما جای نگرانی نیست و می‌توان از نوع روکار این عایق‌ها استفاده کرد. خوشبختانه این امکان وجود دارد که پس از اتمام ساخت ساختمان، عایق صوتی مناسب به صورت روکار نصب شود. این عایق‌های روکار چسبی و پيچي هستند و تنها کافی است چسب‌ها را جدا کرده و روی سقف مورد نظر چسبانده شوند و يا پيچ شود همچنین این عایق‌ها نسوز هستند و در برابر شعله‌ها، شعله‌ور نمی‌شوند. به همین دلیل این عایق‌ها به عایق صوتی حرارتی هم مشهور هستند.

انواع متریال عایق صوتی سقف

همانطور که در بالا نیز به آن اشاره کردیم، عایق‌های صوتی انواع مختلف و متریال‌های گوناگونی دارند. در زیر به برخی از این عایق‌های صوتی اشاره می‌کنیم:
عایق پشم شیشه و پشم سنگ:
پشم شیشه و پشم سنگ از قديمي ترين عایق‌ها هستند كه فروشندگان اين عايق ها براي فروش اين عايق هاي بي كيفيت از اسم (الياف معدني) استفاده ميكنند. پشم شیشه یک عایق صوتی و حرارتی است که سال‌های طولانی می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد. طی ده سال گذشته فرآیندهای تولیدی، مشکلات پشم شیشه و دوام آن‌ها را ارتقا داده‌اند. در حال حاضر شمار زیادی از تولیدکنندگان این پشم شیشه‌ها ادعا دارند که محصولات آنان مقاوم، بادوام و بدون خارش هستند.

بیشتر بخوانید: عایق صوتی ماینر

فواید عایق پشم شیشه

عایق پلی استر

یکی دیگر از انواع مشهور عایق صوتی سقف، پلی استر است. این عایق مصنوعی است، ساخت دست بشر است و از پلاستیک‌های PET بازیافت شده مانند بطری‌های نوشیدنی و… تشکیل می‌شود. از نکات مثبت این عایق می‌توان به قوی بودن و بادوام بودن آن اشاره کرد. این عایق با گذشت زمان تخریب نمی‌شود و به شکل‌ رول‌هایی در بازار یافت می‌شوند.

از فواید عایق پلی استر

عایق سلولزی

عایق‌های سلولزی از ۸۵ درصد کاغذهای بازیافتی تهیه می‌شوند. این عایق صوتی سقف با برخی از مواد شیمیایی بهبود پیدا می‌کند. عایق سلولزی می‌تواند در حین ساخت خانه و یا پس از بازسازی خانه‌های ساخته شده به کار برده شود.

اطلاعات لازم برای عایق صوتی صنعتی را اینجا مشاهده کنید

مزایای عایق سلولزی

معایب عایق‌های سلولزی