گالری ما

اطلاعات تماس

(عایق صوتی کف آپارتمان) شركت ايده پويان وارد كننده عايق هاي فوق پيشرفته isover فرانسه و برند ursa آلمان مي باشد كه مخصوص كف آپارتمان و صداهاي كوبشي و ضربه اي مي باشند.

شاید با خودتان تصور کنید که نقش عایق صوتی در کف ساختمان چیست؟ و یا اینکه عایق صوتی کف آپارتمان چه مزیتی دارد‌؟ با گسترش زندگی شهری و رواج آپارتمان نشینی‌، شاهد معضلات زیادی از جمله انتقال سروصدا از طبقات بالا به پایین و بالعکس خواهید بود‌.

این موضوع می تواند برای ساکنین مستقر در ساختمان ایجاد مشکل کند‌. تولیدکنندگان برای حل این مسئله با بهره گیری از تکنولوژی مدرن، دست به تولید نوعی عایق صدا زده اند تا از انتقال صدا به محیط بیرون و کف آپارتمان جلوگیری کنند‌. عایق صوتی نوعی پوشش است که به روش های مختلف روی دیوار‌، کف و سقف ساختمان‌، اتاق خواب و… نصب می شود و باعث جلوگیری از تردد سروصدا به فضای بیرون و درون ساختمان می گردد.

استفاده از بهترین عایق صوتی کف خانه، راحتی و آسایش شما را هنگام راه رفتن و تردد در ساختمان تضمین خواهد کرد. راه رفتن‌، بازی کردن کودکان، افتادن اشیا بر روی زمین و… همگی از جمله مسائلی هستند که موجب سلب آرامش ساکنین طبقه های پایین و بالا خواهند شد‌. در واقع با خرید عایق صوتی برای کف آپارتمان، بهترین راهکار را برای جلوگیری از عبور و مرور صدا انتخاب کرده اید.

عایق صدا برای کف آپارتمان و یا اتاق خواب در چندین نوع و جنس متفاوت در فروشگاه عایق صوتی کف موجود است. روش های نصب عایق صوتی برای کف با توجه به شرایط مربوطه امکان پذیر است‌. در این مقاله قصد داریم به موارد متعددی از قبیل روش های عایق صوتی کف آپارتمان، قیمت و خرید انواع عایق صوتی کف آپارتمان و همچنین مزایای این محصولات بپردازیم. پس برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

به‌منظور عایق‌بندی کف ساختمان از روش‌های مختلفی استفاده می‌شود. سعی می‌کنیم در این مقاله جدیدترین روش عایق‌کاری را معرفی کنیم. همان‌طور که می‌دانید یکی از بزرگ‌ترین مشکلاتی که در خانه‌های آپارتمانی با آن مواجه هستیم موضوع سروصدا است. اکثر افرادی که زندگی در آپارتمان را تجربه کرده‌اند از سروصدای بچه‌ها، مهمان‌ها، آشپزی یا نظافت خانه همسایه‌ها گله می‌کنند.

با توجه به اینکه، شغل افراد و زمان استراحت آن‌ها با یکدیگر متفاوت است، پدیده آلودگی صوتی می‌تواند مشکلات فراوانی برای زندگی شخصی و کاری افراد ایجاد کند. روش عایق صوتی کف مناسب‌ترین راهی است که می‌توان در عدم انتقال صدا در محیط‌های آپارتمانی به کار برد.

تمامی اطلاعات مورد نیاز مربوط با خدمات عایق صوتی روف گاردن را اینجا مشاهده کنید.

معرفی عایق نانو

یکی از موثرترین پدیده‌ها در انقلاب صنعتی، دستیابی به فناوری نانو است. فناوری نانو در تمام رشته‌ها و صنایع کاربرد دارد. به همین دلیل آن را موج چهارم انقلاب صنعتی می‌نامند. و دو كمپاني بزرگ isover و ursa پيشرو در اين حوزه ميباشند هدف اصلی در فناوری نانو این است که با استفاده از مواد مختلف، ویژگی‌ها و خواص جدیدی به ترکیبات و محصولات قدیمی اضافه کنیم. امروزه نمی‌توان صنعت یا محصولی را مشاهده کرد که برای ارتقای کیفیت آن از فناوری نانو استفاده نشده باشد.

همان‌طور که گفتیم عایق‌کاری یکی از مهم‌ترین بخش‌ها در صنعت ساختمان است؛ و با توجه افزایش جمعیت جهان پدیده شهرنشینی و زندگی آپارتمانی نیز در حال افزایش است؛ بنابراین، اغلب کشورهای پیشرفته سعی می‌کنند از فناوری نانو در محصولات عایق‌کاری ساختمان‌ها استفاده کنند. کشور فرانسه و آلمان در این حوزه پیشگام هستند. آن‌ها سعی می‌کنند با استفاده از دانش تخصصی و کاربرد هوشمندانه خواص آکوستیک انواع مختلف مصالح را برای عایق صوتی کف، عایق صوتی سقف و  دیوار تولید کنند.

مزایای عایق صوتی کوبشی

انواع روش‌های عایق‌کاری

عایق‌کاری بخش‌های مختلف خانه با دو روش توکار و روکار انجام می‌شود. هر یک از این دو روش، معایب، مزایا و کاربردهای ویژه‌ای دارند. از روش توکار تنها برای ساختمان‌هایی در حال ساخت استفاده می‌شود. بنابراین، اگر قصد بازسازی منزل مسکونی خود را دارید و تمایل به تخریب کلی عایق صوتی دیوار مشترک و کف آن ندارید بهتر است استفاده از عایق‌کاری توکار را فراموش کنید.
روش روکار، روشی بسیار مناسب است که امکان اجرای آن در ساختمان‌های مسکونی قدیمی و در حال ساخت فراهم است. در این روش برای نصب عایق‌های صوتی نیازی به کندن کف، دیوارها و سقف وجود ندارد. در نتیجه، هزینه اقتصادی را در مرحله بازسازی منازل کاهش می‌دهد. توصیه می‌کنیم که برای بهینه‌سازی عایق صوتی کف در مرحله ساخت یا بازسازی حتما از مواد نانو استفاده کنید.

مزایای عایق صداگیر صوتی کف در خانه‌های آپارتمانی

بخوانید: عایق صوتی ماینر

ضرورت استفاده از مواد نانو برای عایق صوتی کف در روش روکار

در گذشته برای عایق‌کاری ساختمان‌ها از مواد مختلفی مانند پشم‌شیشه استفاده می‌شد. این مواد برای سلامتی مضر بوده و عایق ضعیف صوت هستند. عایق‌های قدیمی عمر مفید کمی دارند. اگر از عایق پشم‌شیشه در دیوار و سقف استفاده کنید متوجه می‌شوید که پس از رنگ‌آمیزی دیوارها تغییر رنگ داده و حالت زردی در آن‌ها مشاهده می‌شود. مواد سازنده پشم‌شیشه احتمال ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهد. البته فراموش نکنید در برخی موارد بهترین گزینه برای عایق‌کاری روکار پشم‌شیشه است؛ اما با توجه به این معایب توصیه می‌کنیم مواد نانو را در عایق‌کاری روکار جایگزین مواد قدیمی کنید.

مزیت استفاده از مواد نانو در عایق‌کاری کف، عایق سقف و عایق دیوار

مقالات: عایق صوتی صنعتی

مهم‌ترین نکات در کاربرد عایق صوتی کف

یکی از اشتباهاتی که در پروژه‌های مختلف برای عایق صوتی کف انجام می‌شود، استفاده از مواد و عایق‌های مشابه در بخش‌هایی مانند سقف، دیوار و کف ساختمان است. علیرغم اینکه در ساختمان‌سازی ایران این فرایند طبیعی به نظر می‌رسد؛ اما در عایق‌کاری روکار هرگز نباید از مواد و ترکیبات مشابه در قسمت‌های مختلف مانند سقف، دیوارها و کف استفاده نمود.

معمولا، معمارها و ساختمان‌سازان ایرانی بدون توجه به موقعیت ساختمان و محل موردنظر معمولا برای اتاق‌خواب، سالن پذیرایی، آشپزخانه و … عایق مشابه انتخاب می‌کنند؛ اما باید بگوییم، میزان صدای تولیدشده در هر بخش از منزل متفاوت است. بعلاوه، انتظار داریم در بعضی از بخش‌های خانه مانند سرویس بهداشتی امکان انتقال هیچ نوع صدای وجود نداشته باشد. به همین دلایل، فرایند عایق‌کاری ساختمان بسیار حساس و پیچیده است.
در حال حاضر در اغلب کشورهای توسعه‌یافته در عایق‌کاری روکار ساختمان از مواد نانو استفاده می‌شود. عایق‌های نانو نمونه‌ای از عایق‌های مدرن هستند که دارای ضخامت مختلف بوده و قابلیت نصب در هر بخش از خانه را دارند. غیرقابل اشتعال هستند بنابراین در آشپزخانه به‌راحتی می‌توان از آن‌ها استفاده کرد.

عایق صوتی کف

روش های ساده عایق صوتی برای کف آپارتمان

اگر قصد دارید بدون بکارگیری روش های مدرن و اصولی‌، از شیوه های ساده عایق ضد صدا برای کف  بهره گیرید واین روش بدون هزینه باشد ، استفاده از فرش و موکت های ضخیم توصیه می شود‌.

همچنین روش پارکت لمینت برای عایق بندی صوتی کف آپارتمان نیز اگر زیر آن عایق صوت کف نصب کنید، روش خوبی برای بهبود بخشیدن به وضعیت سروصدای ناشی از تردد افراد‌، ماشین‌ و… محسوب می شود‌. در این روش بدون تخریب کف ساختمان و با هزینه ای مناسب، در واقع یک عایق صدا برای کف ساختمان را پیاده کرده اید‌. عایق کاری کف ساختمان برای جلوگیری از ورود سروصدای طبقات بالا، به وسیله پوشش های چند لایه و بر اساس تکنولوژی نانو توسط متخصصین این حوزه انجام می پذیرد‌. در ادامه این مطلب قصد داریم به بررسی مدل های عایق صوتی کف آپارتمان، نحوه اجرا‌ عایق بندی کف، قیمت و… به طور مفصل بپردازیم‌.

روش های ساده عایق صوتی برای کف آپارتمان

معرفی مدل های مختلف عایق صوتی کف آپارتمان

با نصب و اجرای عایق صوتی کف روکار می توان به محیطی آرام و به دور از سروصدا دست یافت‌. برای عایق کاری کف ساختمان دو روش نصب متفاوت وجود دارد‌. روش توکار و روش روکار که در این میان روش عایق صوتی کف توکار برای ساختمان های در حال ساخت گزینه مناسبی به شمار می رود. در روش عایق کاری روکار، عایق صوتی روی کفپوش های سرامیکی نصب می شود‌. عایق صوتی کف چسبی، با کنده شدن چسب های پشت آن، به راحتی می تواند روی کف آپارتمان نصب گردد‌. عایق های روکار به سهولت با فضای داخلی همخوانی پیدا می کنند و باعث زیبایی فوق العاده دکوراسیون منزل خواهند شد.

اما برای ساختمان های آماده که مالک قصد عایق کاری کف ساختمان را دارد، عایق صوتی کف روکار پیشنهاد می شود‌. در این روش نصاب با ایجاد شکاف روی کف ساختمان و در نظر گرفتن هزینه و زمان مورد نیاز به عایق کاری کف ساختمان می پردازد‌. هزینه عایق صوتی کف آپارتمان با توجه به مساحت و متراژ‌، ابزار و مواد به کار گرفته‌، فضای مورد نظر و همچنین نوع پوشش عایق صوتی کف مشخص می شود‌.

معرفی مدل های مختلف عایق صوتی کف آپارتمان

برای عایق صوتی کف ساختمان از روش ها و مدل های مختلفی چون عایق پشم سنگ‌، پشم شیشه‌، عایق های چوبی‌، عایق های بازیافتی، عایق های پلی یورتان و … استفاده می شود‌. عایق صوتی نانو کف نیز از دیگر عایق های صوتی برای کف آپارتمان به شمار می رود که عملکرد بسیار خوبی در نحوه ی صداگیری کف دارد. ضخامت کم و عملکرد قوی از خصوصیات بارز عایق های صوتی نانو محسوب می گردد. شرکت ایده پویان با دارا بودن سالها سابقه درخشان در حوزه طراحی و تولید انواع عایق صوتی کف جدید، آماده ارائه خدمات به مشتریان عزیز خواهد بود.

آشنایی با عایق صوتی کف کوبه ای

لازم به ذکر است که متخصصین در ساخت و تولید عایق صوتی کف کوبه ای از بهترین و پرقدرت ترین مواد استفاده می کنند. در واقع‌ این نوع عایق انتخابی فوق العاده برای کف ساختمان می باشد. ضخامت کم‌، نصب سریع و راحت‌، خاصیت ضد آب بودن‌، مقاومت بالا‌، طول عمر‌ و تولید بر اساس اصول و استانداردهای تعیین شده در ساختمان سازی، از جمله ویژگی های بارز این نوع عایق صوتی کف آپارتمان به شمار می رود. اگر قصد خرید عایق صدا کوبه ای برای کف آپارتمان را دارید، باید این خبر خوشحال کننده را به شما بدهیم‌ که این نوع عایق صوتی کف ساختمان را می توانید در سایزهای  دلخواه برش بزنید و متناسب با هر فضایی که می خواهید مورد استفاده قرار دهید‌.

آشنایی با عایق صوتی کف کوبه ای

از جمله بهترین عایق های صوتی کف ضد کوبشی، برند معروفisover  و  ursa آلمان است‌. این دو برند توانسته با عملکرد فوق العاده خود همواره مخاطبان زیادی را جذب کند‌. همچنین این دو برند، عایق صدا کوبشی را با کیفیت بی نظیر و مدرن تولید کرده و ویژگی های منحصر به فرد آنها باعث متمایز شدن این محصول با سایر عایق های صوتی بازار شده است‌.

معرفی مزایای عایق صدا کوبشی

معرفی مزایای عایق صدا کوبه ای

همانطوری که در مطالب فوق ذکر شد، یکی از بهترین و مناسب ترین عایق صوتی کف، نوع کوبشی می باشد که در ادامه به مزایای این نوع عایق خواهیم پرداخت.

1- این عایق در مهار کردن صداهای مختلف بسیار کارساز و موثر است‌‌‌. در واقع صداهای کوبه ای هستند که در ساختمان های اداری‌، تجاری‌، آپارتمان ها و… باعث آزار و اذیت ساکنین می شوند‌. در واقع تکنولوژی مدرن به کار رفته در تولید این مدل عایق صوتی برای کف آپارتمان باعث مهار قابل توجه صداهای مزاحم شده است‌.

۲- ضخامت عایق های صوتی کف کوبشی در مقابل کیفیت عالی آن کم بوده و این خود یک حسن دیگر برای انتخاب این محصول توسط مشتریان به شمار می رود.

۳- از عایق صوتی کف ضربه ای آپارتمان به دو صورت روکار و توکار می توان استفاده کرد‌. البته این امر بستگی به فضای مورد نظر و شرایط مربوطه دارد‌.

۴- مواد به کار رفته در عایق صوتی کوبشی به گونه ای است که در برابر رطوبت و آب کاملا مقاوم بوده و در واقع ضد آب می باشد.

۵- خاصیت انعطاف پذیری عایق صدا کوبشی کف باعث شده تا انتقال سروصدا بین دو محیط بالا و پایین آپارتمان تا جای ممکن کم شود‌.‌ در واقع این عایق صوتی به میزان قابل توجهی از انتقال و عبور صدا به طبقه های پایین جلوگیری می کند.

قیمت عایق صوتی کف آپارتمان کوبشی برای کف آپارتمان با توجه به کیفیت و عملکرد بسیار خوبی که دارد، تعیین می گردد و این امری طبیعی است که نسبت به سایر عایق های صوتی موجود در بازار قیمت بالاتری داشته باشد‌. البته عوامل دیگری  مثل مساحت ساختمان‌، نوع عایق‌، ضخامت ‌و …نیز در تعیین قیمت عایق صوتی موثر هستند‌. برای خرید عایق صوتی کف کوبشی آپارتمان توجه داشته باشید که حتما به سراغ شرکت های عایق صوتی کف معتبر بروید تا جنس اصل و با کیفیتی را در اختیارتان بگذارند‌.

انواع عایق های صدای کف ساختمان

سایر عایق های صوتی کف ساختمان

علاوه بر روش های عایق صوتی کف آپارتمان که به آنها اشاره کردیم، پارکت های عایق نیز، انتخاب خوبی برای جلوگیری از سروصدا محسوب می شوند‌. این مدل عایق های صدا به لحاظ مواد به کار رفته در آنها انواع مختلفی دارند‌.

مهارکننده های صدا به صورت ورق های نازک و سنگین با قدرت جذب فوق العاده صدا، خود انتخاب بسیار خوبی برای عایق صوتی کف منزل به شمار می روند. مهارکننده های صدا، ضخامت و چگالی قابل قبولی دارند‌. این کفپوش ها کاربردهای گوناگونی داشته و برای کف آپارتمان و دیگر مکان ها قابل استفاده هستند. همچنین این محصول، در برابر لرزش کاملا مقاوم بوده و نصب راحتی دارند و به خوبی قابل برش دادن می باشند.

کاشی های کف آکوستیک،  از دیگر موارد پر کاربرد جهت عایق صوتی هستند و برای کف آپارتمان انتخاب بسیار خوبی محسوب می شوند. کاشی های آکوستیک در کنار دیگر عایق های صوتی می توانند نقش موثری در عایق گیری صدا ایفا کنند‌. ایده پویان با بهره گیری از کارشناسان و متخصصان مجرب در حوزه فروش و طراحی انواع عایق های صوتی کف و همچنین استفاده از تجهیزات و متریال با کیفیت در این زمینه توانسته سالهای متمادی نظر و رضایت مشتریان را به خوبی جلب نماید.

سایر عایق های صوتی کف ساختمان

خرید و قیمت عایق صوتی برای کف آپارتمان

هنگامی که در پی خرید عایق صوتی کف آپارتمان خود هستید، ابتدا باید مشخص کنید که هدف شما از خرید عایق صوتی کف آپارتمان چیست؟ بررسی دقیق نیاز و انتظارات تان در رابطه با خرید عایق صدا می تواند کمک زیادی در انتخاب محصول مورد نظر باشد‌. همچنین در نظر گرفتن نوع عایق صوتی برای فضای مورد نظر نیز کاملا ضروری است‌. آشنایی و کسب اطلاعات دقیق در مورد انواع مختلف عایق های صدا کف منزل، به شما کمک می کند تا انتخابی شایسته و مفیدی داشته باشید‌.

قیمت عایق صوتی کف روکار و توکار در بازار متفاوت هستند و شما موظف هستید با توجه به بودجه مورد نظر، میزان متراژ ساختمان‌، فضای مدنظر‌، جنس مواد به کار رفته در تولید عایق صدا و… دست به انتخاب بزنید‌.

همانطور که در ابتدای مقاله بیان کردیم عایق های صوتی روکار مناسب کف آپارتمان و یا اتاق خواب، نقش موثری در کاهش صدا و انتقال آن به محیط های دیگر دارند‌. قیمت عایق صوتی روکار کف در بازار متنوع  بوده و بستگی به کیفیت و عملکرد مواد‌، نوع عایق‌، جنس و میزان اثرگذاری آن در انتقال صدا دارد‌.

خرید و قیمت عایق صوتی برای کف آپارتمان

همچنین متراژ‌، کیفیت مواد‌، نحوه ی نصب‌، شرکت تولید کننده و … همگی در تعیین قیمت عایق های صوتی روکار تاثیر گذار هستند‌.

عایق کاری کف ساختمان نیاز به توجه و حساسیت زیادی دارد‌. اینکه شما یک نوع عایق صدا را انتخاب کنید، ولی بعدا همچنان شاهد سروصدا باشید، یعنی پول خود را صرف خریدی بی کیفیت کرده اید‌. مواد به کار رفته در عایق های صدا باید از کیفیت و کارایی بسیار خوبی برخوردار باشند تا بتوان نتایج خوبی را شاهد بود.

عایق های صوتی توکار کف ساختمان

عایق صوتی توکار کف آپارتمان، در برخی موارد از مواد بسیار کارسازی چون عایق های مولتی نانو، پنبه های صوتی‌، مواد فومی شکل‌، ورق های چوبی و… تشکیل شده اند که عملکرد بسیار خوبی در عایق گیری صدا دارند‌.

۱-عایق های کف  نانو الیاف از جمله عایق های صوتی هستند که به صورت ورقه های رولی در بین لایه های کفی قرار می گیرند و از این طریق صداهای مزاحم را جذب می کنند و نقش عایق کاری را به خوبی انجام می دهند‌.

۲- همچنین پنبه های صوتی نیز، به عنوان یک عایق صوتی طبیعی در زیر کفپوش ها قابل استفاده هستند و نقش موثری در جذب صدا دارند‌.

عایق های صوتی توکار کف ساختمان

۳- فوم های ضد صدایی چون پلی اتیلین‌‌، فوم های آکوستیک‌ و فوم پلی یورتان نیز نقش قابل توجهی در عایق گیری صدا ایفا می کنند.

۴- ورقه های چوبی که نقش عایق گیری صدا را نیز دارند، چشم انداز زیبایی به فضای آپارتمان شما می بخشند‌.

عایق های صوتی زیادی هستند که پس از نصب و اجرا به منظور عایق کاری کف‌، علاوه بر اینکه مانع انتقال صدا می شوند بلکه دکوراسیون داخلی شما را نیز زیباتر می سازند‌. تنوع در رنگ عایق صوتی کف آپارتمان باعث می شود تا متناسب با وسایل منزل و فضای داخلی آن، رنگ و طرح مورد علاقه تان را انتخاب کنید‌‌.

تولید عایق صوتی کف آپارتمان

عایق صوتی کف با کیفیت را از کجا تهیه کنیم؟

استفاده از عایق صوتی کف آپارتمان، مانع از عبور سروصدا به محیط های دیگر می شود‌. در مجتمع های آپارتمانی به دلیل صداهای ضربه ای‌، تردد‌ و یا حتی صداهای خیلی کوچک‌، طبقه های زیرین در معرض آلودگی صوتی قرار می گیرند‌. برای خرید و نصب عایق صوتی کف آپارتمان حتما با مشاوران و متخصصین این حوزه مشورت کنید‌. نصاب کاربلد و خبره، با توجه به متراژ و مساحت کف منزل، اندازه های دقیق را در نظر می گیرند تا بتوانند عایق های صدا را به صورت یکسان برش بزنند و طبق اصول و استانداردهای مورد نظر، جهت اجرا و نصب آنها اقدام کنند.

در صورتی که قصد خرید عایق ضد صدا برای کف را دارید، با مراجعه آنلاین و یا حضوری به مرکز فروش عایق صوتی کف می توانید اقدام به خرید این محصول کنید‌. شرکت های زیادی در داخل و خارج از کشور با تولید عایق های صوتی با کیفیت در سراسر دنیا، به تولید و عرضه عایق صوتی کف تضمینی می پردازند‌. سفارش عایق صوتی برای کف منزل از طریق سایت های آنلاین همیشه قابل اطمینان نیست، بنابراین‌، هنگام سفارش هر محصول باید از معتبر بودن سایت کاملا اطمینان حاصل نمایید.

کفپوش ضد صدا، به عنوان عایق صوتی کف آپارتمان نیز کاربرد موثری دارد‌. این کفپوش ها در مقایسه با روش های رایج عایق صوتی دارای عملکرد ضعیف تری هستند. کفپوش عایق صدا کف از محصولات متنوعی برخوردارند که در زیر عایق صوتی قرار می گرفته و نقش ضربه گیر را ایفا می کنند‌.

روش های نصب عایق صوتی کف ساختمان

عایق های صوتی کف که به صورت جاذب عمل می کنند، در بین تیرچه های کف منزل جای می گیرند. این عایق ها در جذب صدا کیفیت بالایی دارند. همچنین این کفپوش ها نصب سریع و آسانی داشته و به راحتی با محیط سازگاری پیدا می کنند‌.

روش های نصب عایق صوتی کف ساختمان

در روش های عایق بندی صوتی برای کف آپارتمان، ترکیب مواد عایق مربوط به سقف و یا دیوار با عایق های مخصوص کف‌، اشتباه محض است‌. شاید این فرآیند طبیعی به نظر برسد، اما در عایق کاری هر قسمت از ساختمان باید از روش های اصولی بهره گرفت‌. در واقع باید گفت که‌ میزان نفوذ صدا در هر نقطه از ساختمان متفاوت است‌. بنابراین‌، هنگام اجرای عایق صوتی توسط مهندسین از آنها بخواهید که این کار را اصولی و طبق ضوابط خاص خود پیش ببرند تا در نهایت ایده شما نتایجی مثبت به دنبال داشته باشد‌.

به طور کلی نحوه نصب عایق صدای کف آپارتمان روش های اصولی خاص خود را دارد که در ادامه قصد داریم به بررسی آنها بپردازیم.

ویژگی های یک عایق صوتی کف روکار ایده آل

ویژگی های یک عایق صوتی کف ایده آل

یک عایق صوتی ایده آل برای اینکه بتواند قدرت جذب صدای بالایی داشته باشد، باید از چگالی مناسبی برخوردار باشد‌. بنابراین هنگام انتخاب عایق صوتی برای کف آپارتمان، در مورد ضخامت و چگالی آن به خوبی تحقیق و جستجو کنید‌. اگر هنگام خرید عایق صوتی‌، عایقی را انتخاب کنید که چگالی آن کم باشد، پس از نصب و اجرای آن در مکان مورد نظر متوجه خواهید شد که امواج صوتی به صورت چشمگیری در آن نفوذ کرده و کارایی نامناسبی را از خود نشان می دهد‌.

بنابراین هنگام خرید باید تمام جوانب‌ و ویژگی ها را به خوبی بررسی کنید تا خریدی رضایت بخش و کارآمد داشته باشید‌. در این بخش می خواهیم در رابطه با ویژگی های عایق صوتی ساختمان بیشتر صحبت کنیم.

شرکت های تولید کننده عایق صوتی، انواع عایق های صدا را از لحاظ صوتی‌، حرارتی‌، رطوبتی و… با کیفیت بالا و تنوع عالی در اختیار مشتریان قرار می دهند‌. ضخامت عایق های صوتی با توجه به نیاز شما برای محیط های پر سروصدا و کم سروصدا متفاوت بوده و شما می توانید مدل مورد نظر خود را با توجه به مکان مورد نیاز انتخاب نمایید‌.

همچنین از دیگر ویژگی هایی که یک عایق صوتی کف باید جهت برطرف کردن نیاز مشتریان داشته باشد، ضد کوبش بودن جنس خوب، کیفیت مطلوب  و طول عمر بالاآن است‌. همانطور که گفتیم عایق ها از لحاظ جنس و کیفیت متفاوت هستند. برای مثال ساختار سلولی باز و ساختار سلولی بسته ،عایق صوتی کف کوبشی و هوابرد از جمله ویژگی هایی است که به لحاظ جنس، عایق های صوتی را از یکدیگر متمایز می کند‌.

عایق های صوتی کف آپارتمان باید به نحوی انتخاب شوند که از میزان مقاومت آنها در مقابل رطوبت هوا مطمئن شد‌. محیط های آپارتمانی و یا ساختمان ها به دلیل جذب رطوبت، نیاز به عایق صوتی دارند که بتواند رطوبت هوا را به خوبی جذب کنند‌.

قیمت عایق‌کاری کف برای ضخامت های مختلف

برای تعیین دقیق قیمت عایق‌کاری باید به موارد مانند ضخامت و مساحت ساختمان توجه کرد؛ بنابراین بهتر است ابتدا با کمک مهندسان مجرب مساحت کف ساختمان را با دقت اندازه‌گیری کنید، سپس مصالح مناسب را انتخاب نمایید.

سخنان پایانی

با توجه به افرای جمعیت جهان و افزایش پدیده شهرنشینی، سبک زندگی سنتی به زندگی آپارتمانی تغییر پیدا کرده است. آپارتمان‌ها فضای کوچکی داشته و انتقال صدا بین ساختمان‌ها و طبقات به‌راحتی انجام می‌شود. با توجه به اینک‌ها اغلب افراد خانواده برای تامین زندگی ناچار هستند ساعات زیادی را کار کنند، محیط خانه باید بسیار آرام باشد تا فرد با استراحت کافی برای کار اما ده شود. بعلاوه، نمی‌توان خانه‌ها را بدون صدای بازی بچه‌ها یا مهمانی‌ها تصور کرد؛ اما باید شرایط را به‌گونه‌ای فراهم کرد که هیچ آزاری برای همسایه‌ها ایجاد نشود. همین امر موجب استفاده از مصالح مختلف برای عایق‌کاری ساختمان‌ها شد. پشم‌شیشه اولین ماده عایق صوت بود، اما به دلیل معایب مختلف به‌مرور زمان جای خود را به مواد نانو داد. عایق صوتی کف نانو دارای خاصیت آنتی باکتریال بوده و ضد آب است. به همین دلیل، به‌راحتی می‌توان از آن در حمام، آشپزخانه، سرویس‌های بهداشتی، سالن پذیرایی و … استفاده کرد.

عایق صوتی کف آپارتمان

، روشی نوین و ایده آل برای در امان ماندن از شر سروصداهای مزاحم است‌. با عایق کاری کف منزل، زندگی خود را با خیال راحت و آرامش خاطر سپری می کنید‌‌. عایق های صوتی انواع مختلفی دارند که برای مکان های مختلفی از جمله سقف‌، دیوار و کف منزل مورد استفاده قرار می گیرند‌‌‌.

عایق صوتی کف آپارتمان

عایق های صوتی کف را می توانید با توجه به نیاز و سلیقه شخصی خود در انواع طرح ها و رنگ های متفاوت و متناسب با فضای مورد نظرتان خریداری کنید‌. عایق صوتی کف آپارتمان، در برش های دلخواه و با نصب راحت، ساختمان شما را از شر صداهای مزاحم خلاص خواهد کرد. عایق های ضربه گیر صوتی به شکل توکار و یا روکار‌، پارکت های لمینتی‌، فوم های مخصوص کف و … در بازار موجود هستند‌. عایق های صوتی چسبی نصب خیلی راحتی دارند و با برش های استاندارد به آسانی روی کف منزل نصب می شوند‌.

بیشتر بخوانید: عایق صوتی درب