گالری ما

اطلاعات تماس

عایق صوتی اتاق خواب

عایق صوتی اتاق خواب نانو،عایق صدا دیوار اتاق خواب

 

عایق صوتی اتاق خواب ، آکوستیک، صداگیر برای اتاق خواب

عایق صوتی اتاق خواب :شاید شما هم از آن دسته از افرادی باشید که با نفوذ سرو صدای محیط بیرون به درون اتاق خواب یا منزل خود اذیت می شوید. برای رهایی از این چالش مزاحم، مطمئنا به فکر نصب پنل های مربوط به عایق صوتی اتاق خواب خواهید افتاد‌. ‌ در واقع آکوستیک کردن دیوار به معنای نصب پنل های عایق صوتی است تا بتوانید با خیال راحت هم مانع از نفوذ سرو صدا از بیرون به داخل اتاق شوید و هم از خروج صدا به خارج از اتاق خواب ممانعت کنید.عایق صوتی اتاق خواببهترین عایق صوتی، آکوستیک، صداگیر برای اتاق خواب

 اینکه شرایط شغلی شما به گونه ای است که نیاز به استراحت دارید و یا فرضا علاقه شخصی شما به پخش موزیک با صدای بلند برای سایر افراد خانواده ایجاد مزاحمت می کند، باید بگوییم که  دیگر نگران این موضوع نباشید‌. عایق صوتی کردن اتاق  ترفندی کاربردی برای شما خواهد بود تا از این مسئله رهایی پیدا کنید‌. از جمله مزیت عایق صوتی ‌برای اتاق ‌ با نصب پنل های آکوستیکی‌ این است که از عبور صدا جلوگیری کرده و مانع از ایجاد مزاحمت صوتی برای دیگران می گردد. برای تهیه عایق صوتی باید از بهترین متریال استفاده کنید تا ایده به کار گرفته برای شما کارساز باشد‌.

 

افرادی که زندگی آپارتمانی را تجربه کرده اند، به خوبی این موضوع را درک می کنند‌ که وجود دیوارهای مشترک با همسایه هم‌ جوار باعث انتقال سر و صدا می شود و این امر کمی آزار دهنده است‌. حال تصور کنید یک روز تعطیل که به استراحت نیاز دارید و در اتاق خواب خود مشغول استراحت هستید سر و صدای همسایه دیوار به دیوار به شدت برای شما کلافه کننده خواهد بود. عایق صوتی اتاق خواب تنها راه  حل این مشکل می باشد.

 

مشکلات صداهای مزاحم در اتاق 

در زندگی روزمره ما نفوذ سر و صداهای بیرون به درون منزل امری رایج و طبیعی است‌. صداهای مزاحم در برخی مواقع به قدری کلافه کننده هستند که باعث خشم و عصبانیت افراد ساکن در منزل می شوند‌. شناخت منبع صدا و کنترل آن در همه مواقع امکان پذیر نیست‌. همانطور که می دانید اتاق خواب به عنوان یک سرپناه برای رهایی از خستگی  یک روز کاری طاقت فرسا محسوب می شود. وجود سر و صداهای مزاحم می تواند مشکلات جدی برای افراد در هنگام خواب و استراحت در پی داشته باشد‌.

عایق صوتی اتاق خوابمشکلات صداهای مزاحم در اتاق خواب

 بروز اختلالات خواب با آلودگی صوتی‌؛

خوابیدن در محیطی آرام و امن کیفیت مطلوبی روی خواب شما دارد‌. اما خواب در محیط های پر سرو صدا و پر از آلودگی صوتی چگونه است؟ بدون شک مکآنهای پر تردد و شلوغ و پر صدا استراحت و خواب شما را مختل کرده و از این طریق باعث کاهش کیفیت خواب و همچنین عدم رضایت تان خواهد شد‌. در مدتی که شما به ظاهر خواب هستید، مغز در حال ثبت صداهای مزاحم و تعامل با قلب و در نهایت ایجاد فشار خون بالا است که باعث می شود نا به هنگام بیداری پی در پی داشته باشید‌. در نتیجه این امر سبب بروز سردردهای شدید و آشفتگی و کسلی شما خواهد شد.

افزایش استرس به علت بیداری های مکرر در اثر آلودگی صوتی؛

  شما ممکن است نیمه شب در حالی که در اتاق خواب خود مشغول استراحت هستید، ناگهان با صدای بوق یا دستی کشیدن ماشین از جا بپرید. در این صورت شاهد تپش قلب خود خواهید بود. این همان بروز استرس و عواقب منفی روی خواب و سیستم بدنی شما خواهد بود‌ که می تواند منجر به آثار خطرناکی برای شما گردد.

آلودگی صوتی و احساس ناآرامی و خستگی‌؛

اگر مدت طولانی در تخت خواب خود در حال استراحت و خواب باشید و در این زمان نیز سر و صدای زیادی را از بیرون احساس کنید، این امر موجب جا به جایی مکرر در رختخواب، احساس ناآرامی و خستگی شما در خواب می شود. همه این علائم و حرکات باعث می شوند تا در طول روز حس خستگی‌، سردرد و کسلی به شما دست دهد.

به طور کلی برای در امان ماندن از آلودگی صوتی و مشکلات و صداهای مزاحم، باید قبل از خواب تلاش کنید که اتاق خواب  و محل استراحت خود را با حذف شکاف های درب و پنجره، پوشاندن گوش های خود و … آماده کنید‌. البته بعضی از سرو صداها، غیر قابل حذف به روش های ذکر شده هستند‌. در این صورت به کارگیری روش های اصولی و کاربردی همچون نصب عایق صوتی دیوار اتاق می تواند مشکلات شما را تا حد زیادی کاهش دهد‌.

عایق صوتی دیوار اتاق خواب

عایق صوتی  دیوار اتاق خواب چه اهمیتی دارد؟ شاید این سوال ذهن شما را درگیر کرده باشد‌. حتما برایتان پیش آمده است که صدای همسایه مجاور در بعضی مواقع باعث آزار شما شده و یا اینکه صدای گریه بچه تان ممکن است برای  همسایه ایجاد مزاحمت کند‌. اینجاست که به فکر یک راه چاره برای حل مشکل خود هستید‌‌. مشورت با دوستان بدون شک به پیشنهاد نصب عایق صوتی  دیوار اتاق خواب و در نتیجه آکوستیک کردن اتاق ختم خواهد شد.

در بازار انواع متفاوتی از عایق صدا دیوار اتاق وجود دارد که به شما کمک می کنند تا از نفوذ صدا به درون اتاق خواب و همچنین خروج صدا به بیرون جلوگیری کنید‌. استفاده از عایق صدای دیوار اتاق باعث کاهش عبور و مرور صدا می شود. آپارتمآنها، هتل ها‌، سالن های برگزاری کنفرانس‌، استودیو صدا و… نیاز به نصب عایق صوتی دارند‌. عایق های صوتی از موادی همچون فوم صوتی، پنل های صوتی، الیاف های جاذب ، نانو الیاف و … ساخته شده اند‌.

عایق صدا دیوار اتاق خواب به دو صورت عمودی و افقی نصب می گردد که نصب عمودی این عایق بر روی دیوار سبب می شود که از نفوذ صدا به مکآنهای دیگر جلوگیری شود‌.

در نصب افقی مسئله کمی متفاوت تر خواهد شد و عایق بر روی سقف و کف نصب شده تا از این طریق مانع ورود و خروج صدا از طبقات بالا و پایین شود‌. عایق صوتی دیوار اتاق خواب در انواع مختلفی وجود دارد که عبارتند از: عایق صوتی دیوارهای مشترک با فوم عایق‌، عایق صوتی دیوار مشترک با دیوارآکوستیک اتاق خواب، عایق صوتی روکار دیوار و عایق صوتی توکار دیوار که هر کدام کاربردهای متفاوتی دارند و در مهار کردن سرو صداهای مزاحم محیط بیرون بسیار موثر عمل می کنند‌.

عایق صوتی اتاق خوابعایق صوتی دیوار اتاق 

 اجرای بهترین عایق صوتی برای اتاق خواب‌ با نصب درست و بکارگیری متریال با جنس خوب، آرامش و آسایش شما را از همه لحاظ تضمین می کند‌. در واقع‌ مواد به کار رفته در آکوستیک کردن اتاق خواب ها توانایی کاهش فرکانس صدا را داشته و از این طریق مانع از عبور صداهای مختلف به بیرون یا پیچیدن صدا درون فضا خواهد شد‌.

عایق صوتی سقف اتاق خواب‌

همانگونه که ذکر شد، برای کنترل صداهای محیط اطراف و کاهش میزان آنها استفاده از عایق صوتی بسیار کارساز است‌. در گذشته به دلیل کمبود فناوری ساختمانی اکثر ساختمآنها به روش سنتی طراحی می شدند‌. بنابراین سطح پایین عایق بندی در این قبیل ساختمآنها به وضوح دیده می شد‌. با گذشت زمان و پیشرفت فناوری مدرن ساختمانی‌، همه سعی بر این دارند که ساختمان هایی پیشرفته و مجهز بسازند‌.

امروزه تولید و عرضه انواع بهترین عایق صوتی اتاق خواب و دیگر بخش های ساختمان، به فراوانی در بازار دیده می شود‌. آکوستیک کردن اتاق خواب صرفا شامل عایق کردن دیوارها نمی شود.‌ آکوستیک کردن سقف اتاق‌ نیز یک روش کاربردی برای ایمن ماندن از سر و صدا های ایجاد شده از طبقه های بالا است که از بروز آلودگی صوتی جلوگیری می کند‌. اگر قصد دارید از عایق صوتی اتاق خواب برای سقف استفاده کنید باید روش های خاصی را به کار گیرید‌. در واقع این کار با آویزان کردن عایق صوتی از طریق شبکه های مخصوص به سقف اتاق خواب صورت می گیرد‌. در صورتی که نخواهید از این روش استفاده کنید، می توانید آن را به صورت مستقیم روی سقف اتاق نصب کنید‌.

عایق صوتی سقف اتاق خواب در انواع مختلف‌ و با کیفیت مطلوب قابل تهیه است‌‌‌. زیبایی ظاهری‌، جلوگیری از اتلاف انرژی‌، مجهز بودن به سیستم تهویه مطبوع و… از مزایای خرید و نصب عایق صوتی سقف به شمار می رود.

 عایق صوتی اتاق خواب فایبرگلاس در بین سایر مدل ها از کیفیت و قیمت مناسب تری برخوردار است. همچنین این عایق به دلیل طراحی زیبا و نصب آسان، بسیار مورد توجه افراد قرار دارد‌. در ادامه این مطلب قصد داریم به بررسی بهترین عایق صوتی سقف اتاق خواب بپردازیم. پس با ما همراه باشید تا انتخاب راحت تری را در این زمینه تجربه کنید‌.

فیبر شیشه ای‌؛

یکی از بهترین عایق های صدای موجود در بازار، فیبر شیشه ای است که قدرت جذب بسیار بالایی دارد و می توانید آن را به صورت قالب بتن یا تخته های فیبری شکل روی سقف خود نصب کنید‌‌.

فوم نانو الیاف؛ عایق صوتی اتاق خواب

در بین دیگر عایق های صوتی، این مدل قابلیت انعطاف پذیری بالاتری دارد. همچنین‌ این عایق صوتی اتاق خواب بسیار سبک بوده و جهت استفاده در سقف های نامنظم و پیچیده کارایی دارد‌ و از نظر صداگیری کوبشی در صدر قرار دارد.

پنل های آکوستیک‌ اتاق؛

تولید کنندگان، این نوع عایق صوتی دیوار اتاق خواب را به صورت پنل های بسیار جاذب و موثر جهت افزایش کیفیت صدای درون محیط های مخصوصی چون سالن های برگزاری کنفرانس‌، استودیوها و… می سازند‌.

عایق صوتی اتاق خواب

عایق صوتی سقف اتاق خواب‌

 تزریق پلی اورتان‌ در اتاق خواب؛

این نوع عایق صوتی اتاق خواب، در ساختمان هایی با سقف ساده و مسطح کاربرد داشته و از وزن سبک و انعطاف پذیری بالایی نیز برخوردارند و بیشتر مدل های پاششی آن در ایران استفاده میشود که خاصیت حرارتی برودتی آن از خاصیت صوتی آن بیشتر است.

سقف آکوستیک اتاق خواب‌؛

 این مدل سقف، یک نوع سقف مصنوعی است که در واقع عایق صدا، بین سقف اصلی و سقف کاذب جاسازی می شود و از این طریق میزان سرو صدای موجود در محیط را به حداقل می رساند‌.

عایق صوتی کف اتاق خواب

اگر تجربه زندگی آپارتمانی را داشته اید به خوبی درک می کنید که وجود عایق صوتی چقدر می تواند مفید و کارساز باشد‌. با نصب عایق صوتی کف اتاق خواب آرامش را به خود و دیگران هدیه دهید. بهترین عایق صوتی کف اتاق خواب دارای کارایی و ویژگی های منحصر به فردی است که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت‌.

  • عایق صدا کوبه ای کف اتاق خواب‌؛ ورود سرو صداهای مزاحم از بیرون به داخل اتاق خواب، یکی از عوامل سلب آسایش شما هنگام استراحت به شمار می رود‌. برای حل این مشکل باید به فکر نصب عایق صوتی کف اتاق خواب باشید‌. احتمالا عایق صدا کوبه ای یک منجی مطمئن برای شما در این زمینه خواهد بود‌. داشتن چندین ویژگی مهم و کاربردی عایق صدا کوبه ای، آن را از دیگر مدل های همسان خود متمایز کرده است‌؛

☆ضخامت پایین(نانو)

☆مقاومت بالا

☆ضد آب بودن

☆طراحی شده طبق استانداردهای تعیین شده ساختمانی

☆نصب آسان و کم هزینه

  • کفپوش صوتی اتاق خواب‌؛ کفپوش های صوتی انتخابی ایده آل برای عایق صوتی اتاق خواب محسوب می شوند. این کفپوش ها در طراحی زیبا و با کیفیت عالی تولید و عرضه می گردند. کفپوش صوتی باعث کاهش سرو صداهای ایجاد شده به واسطه روشن بودن تلویزیون‌، رفت و آمد‌، حرف زدن بلند و … می شود‌.

عایق صوتی اتاق خواب

عایق صوتی کف اتاق خواب

برای عایق صوتی کف اتاق خواب استفاده از چند روش با مواد متفاوت نیاز است‌.

  • پنبه صوتی‌؛ پنبه صوتی که از الیاف درجه یک پنبه تولید می شود یک ماده موثر برای عایق صدا به شمار می رود‌. با قرار دادن این مواد در زیر کفپوش اتاق خواب جذب صدا به خوبی صورت می گیرد‌. این روش بسیار ساده اما کاربردی، از قیمت مقرون به صرفه ای نیز برخوردار است‌‌.
  • مواد فومی عایق صوتی‌؛ فوم های پلی اتیلن‌، آکوستیک‌ و… در عایق گیر صوتی نقش مهمی ایفا می کنند. این قبیل فوم ها قدرت جذب بالای صدا را دارند و از نفوذ صداهای مزاحم به درون اتاق خواب شما جلوگیری می کنند‌.
  • موکت و فرش‌؛ فرش و یا موکت های کفپوش مانند سایر عایق های صوتی هستند که علاوه بر جذب هر چند بسیار کم صدا، بسیار نرم و با کیفیت نیز می باشند.
  • استفاده از ورق های چوبی مخصوص‌؛ زیبایی ظاهری این ورق های چوبی، جلوه ویژه ای به اتاق خواب شما می بخشند و با عملکرد عالی در جذب صدا باعث کاهش آلودگی صوتی می شوند‌.
  • عایق صدا اتاق خواب، عایق صوتی اتاق خواب، عایق آکوستیک اتاق خواببرای آکوستیک کردن اتاق خواب رنگ ها و طرح های مختلفی وجود دارد که نصب هر کدام متفاوت است‌. انتخاب هر طرح و رنگ  بسته به سلیقه مشتری دارد. قیمت عایق صوتی اتاق خواب با توجه به کارخانه تولید کننده پنل های آکوستیک و جنس و کیفیت مواد بکار گرفته تعیین می شود‌. از دیگر مزیت عایق صوتی‌ اتاق خواب این است که این پنل ها نصب بسیار ساده ای دارند‌ و باعث روشنایی محیط اتاق می شوند‌. در واقع‌ با نصب عایق صوتی اتاق خواب دیگر نیازی به پرداخت هزینه در قبال خرید انواع لامپ ها برای نورپردازی اتاق نخواهید داشت‌.عایق صوتی اتاق خواب معمولا از جنس فوم های هرمی‌، لاستیکی، بیس ترب،نانو عایق ها و … می باشد. علاوه بر به کارگیری این روش‌، تکنیک استفاده از پارچه های مخمل ضخیم نیز برای عایق صوتی تا حدودی می تواند موثر باشد‌. همچنین‌ ساخت کتابخانه های سرتاسری به منظور ایجاد عایق صوتی اتاق خواب روش تست شده ای است که توانسته عملکرد خوبی از خود نشان دهد.قیمت عایق آکوستیک اتاق خواب با توجه به جنس محصولات موجود در فروشگاهای عایق صوتی متفاوت است‌. تفاوت در جنس مواد به کار رفته باعث می شود انعکاس صدا در اتاق خواب متفاوت باشد‌. در بین مدل های مورد استفاده برای آکوستیک کردن دیوار اتاق خواب، مدل شانه تخم مرغی قیمت مقرون به صرفه تر و کارایی کمتری دارد‌. مدل نانو مولتی عایق بندی صوتی اتاق خواب از کیفیت خوبی از لحاظ نحوه عملکرد برخوردار است. به طور کلی به دلیل نوسانات بازار ارز نمی توان قیمت ثابتی برای محصولات گروه های مختلف اعم از عایق های صوتی و… در نظر گرفت‌.
  • بهترین عایق های صوتی دنیا برای دیوار‌، سقف و کف اتاق خواب در ابتدای مطالب بیان کردیم که عایق صوتی پوششی است که جهت کاهش صدا از محیطی به محیط دیگر به کار می رود و قابل استفاده در کف‌، دیوار و سقف اتاق خواب ها و سایر نقاط منزل می باشد. بهترین عایق صوتی اتاق خواب‌ در چندین نمونه با طراحی زیبا و کیفیت عالی تولید و عرضه می شود‌. انتخاب عایق صوتی متناسب با بودجه‌ در نظر گرفته شده، سلیقه شخصی‌، محیط مورد نظر و … صورت می گیرد‌. بهترین عایق های صوتی موجود در بازار به شرح زیر هستند‌؛عایق های صوتی URSA‌؛ بهترین عایق صوتی اتاق خواباین نوع عایق صوتی اتاق خواب از تکنولوژی روز دنیا بهره گرفته شده و در رنگ ها و طراحی های بسیار زیبا و متنوع تولید می شود‌. عایق صوتی URSA  به صورت خود چسب نبوده و جهت آکوستیک دیوار اتاق خواب مورد استفاده قرار می گیرد و نقش بسیار موثری در کاهش انتقال آلودگی صوتی دارد‌. کاربرد این محصول به عنوان عایق صوتی دیوار‌، سقف و کف اتاق خواب می باشد‌.عایق الاستومری‌ برای اتاق خواب؛

    عایق الاستومری نوعی فوم صوتی است که مقاومت بسیار بالایی در برابر رطوبت‌، بخار‌ و آلودگی صوتی ناشی از سرو صدای محیط اطراف از خود نشان می دهد‌. امکان استفاده از این مدل عایق صوتی اتاق خواب، به دلیل قابلیت انعطاف پذیری بالا و وزن سبک در کف‌، سقف و دیوار ساختمآنها وجود دارد.

  • عایق صوتی ایده پویان
  • روش های عایق صوتی دیوار‌، کف و سقف اتاق خواب

  • عایق صوتی ایکس پی اس‌ دیوار اتاق خواب؛ برای جلوگیری از ورود صدا به اتاق خواب یا کلا فضای داخل ساختمان‌ لازم است که دیواره های ساختمان را با فوم ایکس پی اس پوشش دهید‌. این نوع عایق صدا چندین استفاده در صنعت ساختمان سازی دارد که به واسطه همین امر، جز بهترین عایق صوتی اتاق خواب‌ محسوب می شود‌.  ضد حرارت بودن‌، عدم نفوذ آب و رطوبت‌ به آن، جذب بالای صدا، تولید استاندارد و…  از جمله قابلیت های این نوع عایق صوتی به شمار می رود.عایق ایکس پی اس بسیار سبک است و با ضخامت اندکی که دارد مقاومت زیادی از خود نشان می دهد‌. این عایق جهت استفاده در دیوار اتاق خواب شما انتخابی شایسته است، زیرا به راحتی قابل شستشو بوده و به دلیل ویژگی سبک بودن آن، حمل و نقل آسانی دارد‌.یونولیت ها‌؛یونولیت ها عایق های بسیار خوبی برای جذب صدا نیستند که در ساختمان سازی برای سقف و دیوار ساختمان و همچنین اتاق خواب ها مورد استفاده قرار می گیرند‌. این نوع عایق صوتی اتاق خواب از جنس پلی استایرن است که برخلاف قیمت مناسبی که دارد بسیار دارای صداگیری پایینی می باشد‌. وزن سبک یونولیت، باعث جا به جایی و حمل آسان آن شده است. همچنین‌ یونولیت در برابر زلزله بسیار مقاوم بوده و ایمنی ساختمان را تضمین می کند‌.

    روش های عایق صوتی دیوار‌، کف و سقف اتاق خواب

    برای رهایی از شر سرو صداهای آزاردهنده و گوش خراش، تنها عایق صوتی ساختمان می تواند به شما کمک کند‌. در واقع‌ با عایق صوتی دیوار اتاق خواب‌، آرامش و کیفیت خواب خود را افزایش می دهید‌. برای نصب عایق صوتی روی دیوار مشترک دو روش وجود دارد‌؛ عایق صدای روکار‌ و عایق صدا توکار.

    برای نصب عایق صوتی اتاق خواب روکار می توانید از پنل های چسب دار مسطح کمک بگیرید‌. توجه داشته باشید که هنگام نصب این پنل ها باید چسب آن را جدا کنید و سپس عایق را روی دیوار مورد نظر بچسبانید‌. این عایق ها به عایق نسوز حرارتی نیز معروف هستند، زیرا که در مقابل شعله آتش‌، شعله ور نمی شوند‌. ولی ممکن است با سرما و گرما و تغییر دمای محیط خاصیت چسبندگی خود را از دست بدهند.

    از دیگر روش های عایق صوتی دیوار اتاق خواب‌، استفاده از پنل های شانه تخم مرغی است‌. این عایق صدا جهت استفاده روکار در دیوار اتاق به کار می رود و با جدا کردن چسب آن می توان به راحتی این عایق را روی سطح مورد نظر چسباند. و باید توجه داشته باشید که این نوع عایق بیشتر انعکاس صدا را مهار میکند و از عبور و مرور صدا جلوگیری نخواهد کرد.

  • برای اینکه عایق صوتی شما بر روی دیوار اتاق خواب و یا هر نقطه ی دیگری از ساختمان به خوبی نصب شود، بهتر است با کارشناسان با تجربه جهت نصب عایق صوتی دیوار اتاق خواب مشورت کنید‌. اندازه گیری میزان نقاطی که نفوذ صدا در آنها بیشتر است توسط دستگاه مخصوصی انجام می شود تا روش نصب عایق صوتی به درستی و در مکان مورد نظر دقیق تر صورت گیرد‌.برای نصب عایق صوتی سقف اتاق خواب، استفاده از سقف کاذب جهت جلوگیری از تردد صدا، یک روش ایده آل محسوب می شود. در روش نصب سقف کاذب، نصاب یک لایه از این عایق صدا را به سقف اصلی متصل می کند‌.در روش دیگری از نصب سقف کاذب، نصاب با استفاده از دو لایه روکش گچی روی سقف کاذب‌، به اجرای عایق صوتی می پردازد‌. این روش به دلیل افزایش ضخامت کار، در کاهش صدا تاثیر بیشتری خواهد داشت‌.اجرای سقف کاذب به همراه میراگر،‌ بین لایه های گچی در سقف کاذب صورت می گیرد‌. میراگرها در جذب صدا قدرت زیادی دارند‌. هنگام نصب عایق صوتی سقف اتاق خواب باید تمام درزهای موجود بین سقف و دیوار به خوبی گرفته شوند‌.

    گذشته از هر چیزی، زندگی در هر ساختمانی که آرامش در آن نباشد، تلخ و طاقت فرسا خواهد بود. آلودگی صوتی باعث سلب آرامش شما در اتاق خواب می شود‌. علاوه بر عایق بندی صوتی دیوار و سقف، عایق صوتی کف اتاق خواب نیز یک روش موثر دیگر برای رهایی از سرو صداهای آزار دهنده است که اصول و راه و روش خاص خود را دارد‌. با عایق آکوستیک اتاق خواب به چند روش ساده می توان از عبور و مرور صدا جلوگیری کرد‌. استفاده از فرش و موکت و سایر کفپوش های دیگر نیز می تواند تا حدودی در جلوگیری از سرو صدا موثر عمل کند. همچنین استفاده از پارکت لمینتی برای عایق صوتی کف اتاق خواب بدون تخریب کف‌، یک روش موثر دیگر محسوب می شود.

  • عایق آکوستیک اتاق خواب
  • عایق صوتی اتاق خواب

  • عایق صوتی کف اتاق خواب به دو صورت روکار و توکار قابل اجراست. برای ساختمان های در حال ساخت روش عایق صوتی توکار بسیار عالی است و با اجرای این روش برای سال ها زندگی از دست سرو صداهای مزاحم در امان هستید‌. برای کسانی که قصد نصب عایق صوتی را برای کف اتاق خواب خود دارند. از طرفی دیگر نگران هزینه تخریب و شکافتن کف هستند‌، استفاده از کفپوش ضد صدا گزینه خوبی به شمار می رود‌. این کفپوش ها شامل پشم شیشه‌، پشم سنگ‌، نانو عایق ها و عایق های مولتی و انواع دیگری از عایق های پلی اورتان‌ و فیبرهای مخصوص می شوند.نحوه عایق صوتی اتاق خواب چنانچه برای عایق گیری اتاق خواب خود توانایی مالی جهت به کارگیری روش های مدرن و پرهزینه را ندارید، استفاده از چند روش ساده تر نیز ممکن است در اجرای عایق صوتی دیوار اتاق خواب به شما کمک کند‌.
    • پهن کردن فرش های ضخیم‌ در اتاق خواب؛ انعکاس صدا هنگام برداشتن قدم ها ممکن است صداهای ناخوشایندی ایجاد کند که موجب آزار افراد شود‌. بهترین راه برای حل این مسئله پهن کردن فرش یا موکت های ضخیم است‌. فرش های ضخیم به خوبی صدا را به خود جذب کرده و مانع از انعکاس صدا می شوند‌.
    • نصب پرده های ضخیم‌؛ نصب پرده های ضخیم روی پنجره اتاق خواب برای کسانی که می خواهند برای عایق کردن اتاق خواب از حداقل هزینه بهره مند شوند یک روش ایده آل و مقرون به صرفه است‌.
    • نصب قفسه های کتاب به صورت سرتاسری‌ روی دیوار اتاق خواب؛ این روش علاوه بر زیبایی که به اتاق می بخشد باعث می شود تا حد زیادی در عایق گیری صدا موثر باشد‌‌‌.
    • پوشاندن درزهای پنجره اتاق خواب و فضای باز چهارچوب درها‌؛ با کمک فوم های عایق و یا نوارهای پلاستیکی می توانید درزهای موجود کنار‌، بالا و پایین پنجره اتاق خواب خود را به خوبی بپوشانید‌. همچنین فضای خالی موجود در چهارچوب درها ممکن است باعث عبور سر و صداهای ایجاد شده شود‌. برای مهار این مشکل می توانید از درزگیرهای موجود در بازار کمک بگیرید‌.
    • استفاده از پنل ها یا پنجره های آکوستیک‌ برای اتاق ؛ اگر هنگام عبور کامیون های بزرگ و یا ماشین های حامل سیستم با صدای بلند‌، شاهد به لرزه درآمدن چهارچوب پنجره های اتاق خواب خود هستید باید به فکر تعویض آنها باشید‌. آکوستیک کردن پنجره ها یک روش موثر برای رهایی از این مشکل است که علاوه بر مزیت خوبی که در مهار کردن سر و صدا دارد، باعث صرفه جویی در اتلاف انرژی نیز می گردد‌. پنل های آکوستیک قدرت بالایی در جذب امواج صوتی دارند‌. این پنل ها در بیشتر موارد خود از یک لایه چسب دار ساخته شده اند که با جدا کردن چسب آن به راحتی روی سطح مورد نظر چسبیده می شود‌‌. در صورتی که پنل خریداری شده فاقد چسب باشد شما می توانید برای چسباندن آن از اسپری های چسب استفاده کنید‌.
    • پنل های فایبرگلاس و عایق های نانو الیاف؛ همانطور که در طول مطلب بیان کردیم ‌؛ این دو مورد موثرترین و کارساز ترین گزینه برای عایق صوتی دیوار اتاق خواب هستند‌. قیمت بالای پنل های فایبرگلاس و نانو الیاف ها بدون تاثیر در نحوه عملکرد آنها نمی باشد‌. این دو عایق صوتی عملکرد فوق العاده ای در برابر جذب صدا هم از نظر کوبه ای(کوبشی) هم از نظر هوابرد دارند‌.

    عایق صوتی دیوار اتاق خواب

  • عایق صوتی دیوار‌‌ اتاق خواب، کف‌ اتاق خواب و سقف اتاق خواب

  •  مقایسه عایق صوتی دیوار‌‌ اتاق خواب، کف‌ اتاق خواب و سقف اتاق
  • در طول مقاله مشاهده کردیم که عایق صوتی دیوار اتاق خواب با توجه به شرایط و معیارهای خاص در چندین روش متنوع و گوناگون انجام می شود‌. حال می خواهیم بدانیم روش های عایق گیری صدا در سقف و دیوار و کف اتاق خواب چه تفاوت هایی با هم دارند‌.عایق گیری صدا برای سقف اتاق خواب به وسیله متریال مخصوصی مانند فوم های نانو الیاف، سقف های کاذب‌، فوم عایق صدا و … صورت می گیرد که علاوه بر نقش عایق گیری جلوه زیبایی نیز به سقف می بخشند‌‌. اما‌ در برخی از موارد برای عایق صوتی سقف اتاق خواب، مواد عایق را در حین کار لابه لای سقف اصلی قرار می دهند که البته تاثیری روی جلوه ظاهری سقف مشاهده نمی شود‌. لازم به ذکر است که:
    • با اضافه کردن مواد عایق به سقف‌، جرم سقف افزایش پیدا می کند.
    • مواد عایق جرم و ضخامت بالایی دارند که از این طریق جذب صدا زیاد می شود.

     

    در عایق صوتی دیوار اتاق خواب‌ با توجه به روش های متفاوتی که ذکر کردیم، هر کدام می توانند روی انتقال صدا تاثیرگذار باشند‌‌. در این نوع عایق از روش هایی چون نصب پرده‌، قفسه های کتاب‌، نصب کرکره‌ و روش های مدرن تری چون آکوستیک کردن‌، عایق های صوتی چسبی رنگارنگ مخصوص دیوار و… استفاده می شود‌.

  • اما عایق صوتی کف اتاق خواب می تواند به کمک پارکت های لمینتی مخصوص کف‌، موکت و فرش های ضخیم‌، عایق های صوتی که حالت پارکت دارند، انجام شود که علاوه بر داشتن عملکرد خوب در عایق صدا، نمای زیبایی به دکوراسیون داخلی منزل شما می بخشد. برای نصب عایق های صوتی کف اتاق خواب در اکثر موارد نیازی به تخریب کف نیست و با اجرای این عایق صوتی مشکل سرو صدا حل خواهد شد.انواع عایق صوتی اتاق و معرفی مزایا و معایب آنهابرای نصب بهترین عایق صوتی اتاق خواب‌ مدل های مختلفی وجود دارد که در ادامه به بررسی مزایا و معایب هر کدام به صورت جداگانه می پردازیم تا انتخاب راحت تری داشته باشید‌.
    • عایق نانو الیاف‌؛ بهترین عایق صوتی  دیوار اتاق خواب‌، عایق های مدرن نانوالیاف هستند. این نوع عایق برای ساختمان های در حال ساختی که مالک آن قصد دارد از پنل های عایق صوتی بهره مند شود، انتخاب بسیار شایسته ای است که علاوه بر کیفیت عالی قیمت مقرون به صرفه و نصب راحتی نیز دارد‌ و برای مالک ارزش افزوده ایجاد میکند.

    با نصب عایق نانو الیاف isover و ursa به طور کاملا محسوسی متوجه کاهش صدای محیط خواهید شد‌. مواد به کار رفته در این عایق از مواد طبیعی درجه یک با تکنولوژی نانو بوده که قدرت جذب صدای بالایی دارند. نحوه نصب عایق صوتی اتاق خواب نانو الیاف مانند فایبرگلاس بوده که درون دیوار قرار می گیرد‌. اگر مشغول بازسازی اتاق خواب خود هستید و دوست دارید اتاق فضای آرامی داشته باشد، می توانید با یک کناف کار مشورت کنید تا دیوار شما را شاستی کشی کرده و پنل های عایق صوتی اتاق خواب را درون آن جای دهد و روی آن را کناف بگذارد. سپس با ایجاد طرح های نقاشی یا نصب کاغذ دیواری جلوه چشم نوازی به دیوار بخشد‌.

    انواع عایق صوتی اتاق خواب و معرفی مزایا و معایب آنها

    • عایق آکوستیک فایبرگلاس‌ برای دیوار اتاق خواب؛ این عایق صوتی اتاق خواب مانند عایق نانو الیاف به صورت پنل توزیع می شود و معمولا در انواع پروژه ها مورد استفاده قرار می گیرد‌. عایق فایبرگلاس طول عمر زیادی دارد و در مقابل هر نوع ضربه ای کاملا مقاوم است‌. همچنین‌ این نوع عایق صوتی نصب راحتی داشته و فضای اتاق با وجود آن بوی خاصی نمی گیرد، در واقع‌ فاقد هرگونه بویی می باشد. عایق صوتی فایبرگلاس به صورت برش خورده به مشتریان عرضه می شود و شما می توانید برای افزایش مقاومت این پنل، گونی های ضخیم درون آن به کار ببرید. نصاب معمولا به منظور چسباندن پنل عایق به گونی ضخیم از اسپری های قوی استفاده می کند‌.

    از مزایای عایق صوتی دیوار اتاق خواب فایبرگلاس که می توان به آنها اشاره کرد‌، عبارتند از: مناسب بودن این عایق برای کاربردهای خانگی‌، جاذب صدای آکوستیک‌، بدون بو بودن‌ آن، چندکاره بودن و… . همچنین از معایب عایق صوتی فایبرگلاس  این است که برای پروژه ها یا اتاق های خیلی بزرگ به صرفه نیست‌.

    • پرده آکوستیک برای عایق صوتی پنجره‌ ؛ پنجره ها معمولا صدای بسیاری را از خود عبور می دهند‌‌‌. برای در امان ماندن از سرو صدای محیط بیرون می توانید پنجره های خود را به کمک پرده های آکوستیک بپوشانید و از این طریق مانع از ورود صداهای دلخراش به درون فضای اتاق خواب شوید‌. این پرده ها در رنگ های متنوع و زیبا موجود هستند که اختلاف قیمت زیادی هم با سایر پرده ها ندارند و این یک فرصت هیجان انگیز برای شما خواهد بود تا با نصب این پرده ها بتوانید تا حدود زیادی مانع از ورود سرو صدای بیرون به داخل منزل شوید‌‌.
    • عایق صوتی پنجره اتاق
  • بهترین عایق صوتی اتاق خواب

  • پنل های پیش ساخته ATS‌؛ اگر به دنبال یک روش نصب ساده و کم دردسر عایق صوتی دیوار اتاق خواب هستید، باید به سراغ پنل های آکوستیک پیش ساخته بروید‌. این مدل از پنل های عایق صدا به صورت پیش ساخته قابل تهیه هستند‌. برای خرید این محصول، تنها کافیست پنل را به اندازه مقدار مورد نظرتان خریداری کنید و آن را روی دیوار نصب نمایید‌. از جمله ویژگی های بارز این پنل ها می توان به نصب آسان، بافت زیبا، مقاومت در برابر فرسودگی و فاقد بو بودن‌ آنها و … اشاره نمود. همچنین قالب چوبی این پنل ها باعث جذابیت بیشتر آنها در بین مشتریان شده است‌. تمام ویژگی هایی که برای این محصول ذکر کردیم، آن را تبدیل به بهترین عایق صوتی اتاق  کرده است‌. پنل های عایق پیش ساخته، عملکرد حیرت آوری در فضاهایی همچون اتاق خواب، سالن پذیرایی، استودیوهای خانگی و… از خود نشان داده است‌.
  • فوم آکوستیک پنل‌؛ فوم آکوستیک پنل گزینه خوبی برای استودیوهایی است که می خواهند بازتاب آکوستیک را به حداقل برسانند‌. فوم آکوستیک پنل‌، نصب آسان، قیمت مناسب و دوام بالایی دارد‌‌. طراحی این پنل به صورت مواج بوده تا از این طریق بتواند امواج صدا را جذب کند‌. برای نصب این پنل ها در اتاق خواب می توانید از میخ منگنه، چسب‌،اسپری و… استفاده کنید‌. ناگفته نماند که این پنل عایق بیشتر برای استودیوها مورد استفاده قرار می گیرد‌.

احساسی که همه ما به اتاق خواب داریم تقریبا متفاوت تر از سایر نقاط منزل است‌‌. در واقع باید تمام تلاش خود را برای اتاق خواب به عنوان محل استراحت به کار گیریم تا نهایت آرامش را برای آن به ارمغان آوریم‌. علاوه بر نصب پنل های صوتی، دیگر روش های ضد صدا کردن اتاق وجود دارد‌ که در ادامه به بررسی آنها می پردازیم‌. روش هایی کم هزینه، اما کارساز برای ایجاد آرامش… .

  • نصب کرکره روی دیوار پشت تخت خواب‌؛ یکی دیگر از روش های ضد صدا کردن اتاق خواب‌، استفاده از کرکره هایی است که به دیوار اتاق نصب می شود‌. شما می توانید این کرکره ها را به دیوار پشت تخت خواب خود نصب کنید و مانع از انعکاس صدا درون اتاق خواب شوید‌‌.
  • سخن پایانی
  • امروزه با رواج زندگی شهرنشینی و به دنبال آن افزایش جمعیت‌، آلودگی صوتی در کلان شهرها و شهرستآنهای بزرگ تبدیل به یک مسئله مهم شده است‌. افزایش آلودگی صوتی می تواند روی سلامت جسم‌، ذهن و روان انسآنها تاثیرات منفی و سوئی داشته باشد‌‌‌. برای پیشگیری از این معضل، جز نصب عایق صوتی دیوار اتاق ‌، کف ساختمان‌ و دیوارها چاره دیگری وجود ندارد. در واقع‌ با نصب بهترین عایق های صوتی برای اتاق خواب می توانید تا حد زیادی از شر سرو صداهای محیط اطراف خود خلاص شوید‌‌.عایق صوتی اتاق  به عنوان پوششی مناسب جهت جلوگیری از ورود صدا به درون ساختمان، بر روی دیوار‌‌، سقف‌ و کف نصب می شود‌‌. خرید و نصب عایق صوتی اصول و استانداردهای خاص خود را دارد که باید هنگام اجرا به خوبی رعایت شوند‌. قیمت عایق صوتی اتاق خواب بستگی به جنس و مواد به کار رفته در آن‌، ضخامت‌، سایز و سایر موارد دارد‌‌‌. بهتر است نصب عایق صوتی را به دست متخصصین کاربلد و مجرب در این حوزه بسپارید تا به نتیجه مطلوب و دلخواه خود دست یابید. امیدواریم مطالب فوق راهنمای خوبی برای شما جهت آکوستیک کردن اتاق خواب باشد.
ایده پویان