گالری ما

اطلاعات تماس

مقدمه عایق صوتی روف گاردن

رفت‌وآمد در روف‌گاردن باعث ایجاد سروصدا و مزاحمت برای طبقه زیرین می‌شود. عایق صوتی کف یک راه عالی برای بهبود کیفیت و راحتی ساکنین تمام طبقات است. اگر در حال ساخت‌وساز هستید یا پروژه نوسازی را آغاز کرده‌اید، مصالح کف‌پوش روف‌گاردن را ارتقا دهید. قبل از اینکه به برخی از تاکتیک‌ها و استراتژی‌های عایق صوتی روف‌ گاردن بپردازیم، ابتدا باید در مورد انواع نویز و عایق صدا بیشتر بدانیم.

انواع عایق صوتی

عایق صوتی، هر وسیله‌ای برای کاهش فشار صدا دررابطه‌با منبع صوتی خاص و گیرنده آن است و بدون مواد عایق صدا، عایق صوتی امکان‌پذیر نیست.

دو نوع عایق صوتی وجود دارد:

همه چیز درباره عایق صوتی صنعتی

انواع سرو صداها

دو نوع سروصدا وجود دارد که شما می‌خواهید یک اتاق را برای آن مجهز به عایق صوتی کنید. سروصدای ضربه‎ای و سروصدای هوایی.
• سروصدای ضربه‌ای: ناشی از نیرویی است که از کف پا وارد می‌شود. سروصدای ضربه‌ای می‌تواند ناشی از جابه‌جایی صندلی‌ها، مبلمان و حتی ماشین‌آلات و لوازم‌خانگی باشد. این ارتعاشات در تمام سطح زمین منتقل شده و سرانجام از طریق تیرچه‌های کف به طبقه زیر منتقل می‌شوند.
• سروصدای هوایی: صداهایی هستند که از تلویزیون، رادیو، توالت فرنگی، صحبت‌کردن افراد یا منبع دیگری می‌آید.
عایق‌های صوتی کف می‌توانند به کاهش هر دو نوع این صداها در ساختمان شما کمک کنند.

مصالح عایق صوتی

هر یک از مواد آکوستیک کارایی متفاوتی در عایق صوتی ساختمان دارند و بسته به شرایط باید آنها مورد استفاده قرار داد. این مواد به یکی از این دسته‌ها تعلق دارند: جذب صدا، عایق صدا، میرایی صدا و جداسازی صدا. در ادامه به پرکاربردترین مصالح عایق صوتی می‌پردازیم.

انواع مصالح عایق صوتی

درباره نحوه عایق صوتی ماینر اینجا را مطالعه کنید.
پوشش‌های آکوستیک: موادی مانند وینیل انبوه (MLV) که یک لاستیک متراکم است و برای عایق صوتی ماشین، ماشین‌آلات، لوازم‌خانگی، به‌عنوان یک ‌لایه زیرین استفاده می‌شود. جرم این مواد به‌عنوان یک مانع صدا عمل می‌کند.
لایه زیرزمین کف‌پوش: لایه‌های زیرین عایق صوتی، نوعی از مواد هستند که روی لایه زیرین کف‌پوش (اغلب تخته سه لا یا تخته هاردی) و زیر کف‌پوش نهایی (چوب، لمینت یا کاشی) استفاده می‌شوند. مواد زیرین متداول عبارت‌اند از ورق چوب پنبه، وینیل، لاستیک و فوم. این مواد متراکم بوده و عایق صوتی مناسبی را ارائه می‌دهند و باعث کاهش سروصدا می‌شوند.
عایق صوتی معماری: این گروه شامل هر چیزی است که در ساختار یک ساختمان استفاده می‌شود، مانند پنجره‌های ضد صدا، دیوارهای ضد صدا، درها و محصولات جداسازی مورداستفاده برای نصب آنها.

عایق صوتی روف گاردن

عایق صوتی روف گاردن با پشم سنگ

هنگام ساخت کف روف‌گاردن باید از مصالح باکیفیت و عایق صوتی استفاده کرد تا از انتقال صدا به طبقه پایین جلوگیری شود. این مصالح همان موادی است که در سقف سایر طبقات ساختمان نیز به کار می‌رود. درصورتی‌که از مصالح و مواد عایق صوتی باکیفیت استفاده شود تقریباً می‌توان گفت شنیدن صدا از کف روف‌گاردن برای طبقه زیرین غیرممکن است. فوم‌های مخصوص عایق صوتی و عایق مدرن isover فرانسه در ساخت کف روف‌گاردن کاربرد زیادی دارند. با کمک این مصالح صداهای ناخواسته نمی‌توانند در خانه نفوذ کنند.با اين عايق هاي جديد می‌توان عایق‌بندی‌های ساختمان را انجام داد عایق صوتی دیوار، کف و عایق صوتی سقف.isoverنه‌تنها عایق صوتی روف گاردن را ارائه می‌دهد، بلکه مزایای زیادی در مورد حرارت نیز دارد؛ بنابراین عایق مولتي را می‌توان به‌عنوان محافظ در برابر آتش و عایق صدا استفاده کرد.

جمع‌بندی مبحث عایق صوتی روف گاردن

وقتی صحبت از روف‌گاردن می‌شود، عایق صدا اغلب نادیده گرفته می‌شود. ترکیب خاک و گیاهان در سیستم‌های روف‌گاردن می‌تواند به‌عنوان یک عایق صدا عمل کند؛ اما میزان عایق صدا بستگی به ضخامت بستر و ساختار روف‌گاردن دارد و هرچه بستر و پوشش گیاهی ضخیم‌تر و بستر عمیق‎تر باشد، عایق صوتی بهتری وجود دارد.
چنانچه شرایط کافی برای کاهش سروصدا در روف‌گاردن را نداشته باشید به عایق صوتی برای روف‌گاردن نیاز خواهید داشت. برای دریافت راهنمایی بیشتر و انتخاب بهترین مواد عایق صوتی می‌توانید از مشاوره متخصصان ما بهره‌مند شوید.

بیشتر بخوانید: عایق صوتی درب