گالری ما

اطلاعات تماس

مقدمه

وقتی می‌گوییم دیوار کاذب کناف، منظور همان دیوار کاذب است و کناف نام کارخانه‌ای است که به تولید آن می‌پردازد که کم کم نام کارخانه جزئی از نام دیوارهای کاذب شده است. همچنین بیشتر افراد نام دیوار کاذب را شنیده‌اند اما شاید دقیقا منظور از آن را ندانند؛ به‌عنوان مثال، اگر قصد دارید آشپزخانه را که با یک اتاق نشیمن کوچک ترکیب شده از یکدیگر جدا کنید، راه‌حل ایده‌آل برای این موقعیت استفاده از یک دیوار کاذب است. موقعیت‌های زیادی هستند که در آن یک دیوار تقلبی به شما امکان می‌دهد طرح‌های منحصر به فردی ایجاد کنید که  فضا را به شیوه‌ای خاص تغییر دهد. در این مقاله سعی شده تا درباره این نوع دیوار و ویژگی‌ها و کاربردهای آن بیشتر صحبت شود.

چگونگی ساخت دیوار کاذب کناف

دیوارهای کاذب کناف در تقسیم و جداسازی فضاهای داخلی مورد استفاده قرار می‌گیرند. نکته مهم درباره این نوع دیوارها این است که بکارگیری آنها حتی بعد از به پایان رسیدن ساخت و ساز براحتی امکان دارد. دیوارهای کاذب دارای سه قسمت اصلی رانر، استاد و پنل هستند. رانرها قاب‌های اصلی از جنس فولاد و به شکل ناودانی هستند. برای اینکه بتوان دیوار کاذب را به دیوار اصلی متصل کرد از رانرها استفاده می‌شود. رانرها به کم استاد تقسیم می‌شوند و در نهایت پنل‌ها که صفحات گچی هستند روی استاد قرار می‌گیرند. درزهای ایجاد شده بین پنلها را باید بتونه درزگیری می‌کنند سطح دیوار یکدست شود.

بخوانید: سقف کاذب کناف

باید گفت دیوار ایجاد شده را می‌تواند با رنگ، کاغذ دیواری، کاشی و یا مصالح دیوار پوشش داد. همچنین داخل دیوار کاذب کناف را می توان برای قرار دادن تاسیسات ساخمانی مانند عایق‌های صوتی و حرارتی استفاده کرد.

دیوارکاذب کناف

دیوارهای کناف چه انواعی دارند؟

این نوع دیوارها با توجه به محلی که استفاده می‌شوند و همچنین عملکردی که دارند دسته‌بندی می‌شوند:

پانل های گچی ساده (Regular board): این دیوار نوع ساده دیوارهای کاذب هستند و در محل‌های عمومی کاربرد وسیعی دارند.

کناف ضد رطوبت (Moisture Resistant board): پنل‌های این دیوار در برابر رطوبت به شدت مقاوم هستند و بویژه در مکان‌هایی که میزان رطوبت آنها تا 90 درصد می‌رسد بسیار کاربرد دارند؛ مکانهایی مانند آشپزخانه و سرویس‌های بهداشتی.

تمامی اطلاعات درباره نحوه پیاده سازی سقف کاذب آکوستیک را اینجا مشاهده کنید.

کناف ضد حریق (Fire Resistant board): در ساخت پنل‌های این دیوار از الیاف شیشه استفاده می‌شود و در جاهایی که نیاز است تا در برابر حریق حفاظت شوند، کاربرد دارند. مقاومت این پنل‌ها در برابر حرارت آتش تا 3 ساعت طول می‌کشد.

کناف ضد آب و ضد حریق (Fire & Moisture resistant board): چاه‌های تاسیساتی بیشترین استفاده را از این پنل‌ها دارند. این دیوارها در جاهایی که مستقیما با آب در تماس هستند، از پنل‌های سیمانی به نام آکواپنل ساخته شده‌اند.

مزایای استفاده از دیوار کاذب کناف

دیگر مزایا

مقالات: سقف کاذب آلومینیومی

حرف آخر

دیوارهای کاذب نقش مهمی در سهولت و سرعت ساخت و ساز‌ها دارند و همچنین براحتی نیز در مواقع تغییر کاربری می‌توان آنها را جابجا کرد و یا اگر دچار ضربه و یا آسیب شوند، آنها را تعمیر و تعویض کرد. این دیوارها بدلیل وزن کمی که دارند از میزان بار مرده روی ساختمان می‌کاهند و بنابراین ساختمان را در برابر زلزله مقاوم می‌کنند. دیوارهای کاذب همچنین برای استفاده از تاسیسات مکانیکی و الکتریکی بسیار مناسب هستند و می‌توانند عایق‌های خوبی در برابر صدا و حرارت نیز باشند و به همین دلایل است که امروزه بکارگیری آنها در صنعت ساختمان کاربرد وسیعی دارد.

بیشتر بخوانید: سقف کاذب PVC