گالری ما

اطلاعات تماس

مقدمه

از عایق صوتی صنعتی چه می‎دانید؟ یکی از بزرگ‌ترین چالش‌هایی که صنعت و محیط‌های تولیدی با آن روبرو هستند، حفظ سطح مناسب صدا است. آلودگی صوتی یک مشکل جدی است که در انواع مختلف شاخه‌های صنعت یافت می‌شود. عادت کردن به سطوح بالاتر سروصدا بسیار دشوار است، به‌ویژه هنگامی که می‌تواند بر سلامت کارکنان شما حتی در سطح ناخودآگاه تأثیر بگذارد.
قرارگرفتن طولانی‌مدت در معرض سطوح بالای سروصدا منجر به افزایش استرس، بی‌خوابی و سایر مشکلات جدی برای سلامتی می‌شود. سروصدای خروجی از ماشین‌آلات می‌تواند بسیار زیاد باشد و این مانعی جدی برای حفظ سطح بهره‌وری است.
اکثر صنایع در سراسر جهان اهمیت سلامت کارکنان را درک می‌کنند؛ اما به دلیل فقدان جایگزین مناسب، نمی‌توانند از شر این ماشین‌آلات سنگین خلاص شوند. برای حل این مشکل، بهتر است سروصدای این ماشین‌ها را با نصب عایق صوتی که از مواد باکیفیت ساخته شده‌اند، از بین ببرید.

عایق صوتی چیست و چه کاربردی دارد؟

عایق صوتی نوعی اقدام برای جلوگیری از نفوذ امواج صوتی است. شما می‎توانید عایق‎های صوتی را در موارد مختلفی به‎کار ببرید؛ خانه‌ها، مراکز مذهبی، ادارات، استودیوها و صنایعی که از ماشین‌آلات سنگین استفاده می‌کنند. عایق‌های صوتی می‌توانند صدا را جذب و مسدود کنند. آنها را می‌توان از عایق صوتی سقف آویزان کرد و یا به قاب فلزی و چوبی و همچنین عایق صوتی دیوار مشترک چسباند.

عایق صوتی صنعتی

انواع پرکاربرد عایق صوتی صنعتی

دو مدل از پرکاربردترین عایق‌های صوتی که در محیط‌های صنعتی استفاده می‌شوند، عبارت‌اند از:
عايق هاي صنعتي فوق پيشرفته isover فرانسه ursa آلمان باصداگيري بي نظير
• فوم شانه تخم‌مرغی
این فوم‌ها به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که ابتدا صدا را جذب می‌کنند و طول موج آن را می‌شکنند. سپس صدا را با طول موج کمتر در محیط منتشر می‌کنند و به‌این‌ترتیب هر دو عایق صوتی صنعتی، از پخش شدن صدا با شدت اولیه جلوگیری می‌کنند. سطوح ناهموار در مدل شانه تخم‌مرغی باعث می‌شود طول موج صدا بارها شکسته شود و این باعث کاهش حجم امواج صدا می‌شود ولي خيلي كم.

مواد تشکیل‌دهنده عایق صوتی صنعتی

عایق صدا به کاهش سروصدا در یک منطقه خاص اشاره دارد. این امر با نصب مواد خاصی (عایق‌ها) که صدا را به دام انداخته و آنها را جذب می‌کنند، قابل دستیابی است. انواع مختلفی از مواد عایق صوتی وجود دارد و شما باید عوامل زیادی مانند نوع ساختمان و شدت سروصدا را برای انتخاب آنها در نظر بگیرید. در اینجا چند ماده عایق صدا که برای کاربرد عایق‎های صوتی صنعتی مورداستفاده قرار می‌گیرند آورده شده است:

٠ عايق هاي مدرن نانو الياف
• پشم معدنی
• فایبرگلاس ضد صدا
• فایبرگلاس آکوستیک
• فوم آکوستیک
• فوم پنبه‌ای آکوستیک
• پانل‌های آکوستیک پارچه‌ای
• فوم ضدحریق

ده گام برای انتخاب مواد عایق صوتی مناسب

در مورد عایق صوتی، مواد اشتباه وجود ندارد و این فقط بستگی به هدف شما دارد. بااین‌حال، ما 10 دستورالعمل ارائه کرده‌ایم که هنگام انتخاب مواد عایق صوتی باید آنها را در نظر بگیرید:
سطح و منبع صدا
میزان سروصدایی که وارد محیط می‌شود، تا حد زیادی به تصمیم‌گیری درباره نوع مصالح مورداستفاده کمک می‌کند. برای کمترین سروصدا، فوم‌های نرم و مخصوصی طراحی شده که می‌توانند به جذب صدا کمک کنند؛ اما برای سروصدای ناشی از ماشین‌آلات سنگین، ممکن است به عایق‌های پیشرفته‌تری نیاز باشد.
انتشار صدا
سروصدا می‌تواند از طریق هوا یا از طریق ساختار منتقل شود. برای به‌دست‌آوردن بهترین مواد برای عایق صوتی، ابتدا باید نحوه انتقال صدا از منبع اصلی به گیرنده را تعیین کنید. به این دلیل که برخی از انواع عایق‌ صوتی صنعتی برای انتقال سروصدا در هوا مناسب هستند و ممکن است برای صداهای مبتنی بر ساختار کاملاً بی‌اثر باشند و بالعکس.

بیشتر بخوانید: عایق صوتی درب
جنس مواد عایق صوتی
برخی از مواد عایق صوتی نسبت به بقیه بیشتر با محیط‌زیست سازگار هستند و به‌طورکلی بر انتخاب مصالح تأثیر می‌گذارند. برخی دیگر ممکن است شامل مواد قابل اشتعال باشند که ممکن است برای کاربردهای خاصی مناسب نباشند.
عایق حرارتی
برخی از مواد عایق صوتی برخی از ویژگی‌های عایق حرارتی را نیز دارند که به کاهش گرما نیز کمک می‎کند. این نوع مواد عایق صدا مقرون‎به‎صرفه هستند و مزایای بیشتری دارند. توصیه می‌شود آنها را به‎ویژه برای یک محیط صنعتی تهیه کنید.
سهولت نصب و نگهداری
هنگام انتخاب مصالح عایق صوتی، توصیه می‌شود از مواردی استفاده کنید که نصب آنها آسان است و برای مدت طولانی ماندگاری دارد.
هدف از انتخاب مواد عایق صوتی صنعتی
در انتخاب مصالح مناسب، باید در وهله اول هدفی را که برای آن عایق صدا در نظر دارید، درک کنید. اگر هدف این است که صدا را مسدود کنید، نباید از مواد عایق صدا مانند وینیل انبوه استفاده کنید که به طور خاص برای جلوگیری از ورود صدا طراحی شده است.

همه چیز درباره عایق صوتی ماینر و بی صدا کردن دستگاه ها را اینجا بخوانید.
کدام قسمت های منطقه از اهمیت بیشتری برخوردار است؟
باید تعیین کنید که عایق صدا روی چه قسمت‌هایی از فضای مستعد سروصدا تمرکز می‌کند، زیرا این امر به تصمیم‌گیری در مورد نوع مصالح موردنیاز کمک می‌کند. به‌عنوان‌مثال، موادی که برای عایق‌بندی و بستن شکاف درها و پنجره‌ها استفاده می‌شود نباید برای عایق صوتی دیوارها در نظر گرفته شود.

عایق صوتی صنعتی

خرید عایق صوتی صنعتی

اولویت قرار دادن قیمت عایق صوتی صنعتی و انتخاب مواد با کیفیت پایین، در درازمدت برای شما مشکل ایجاد می‌کند و در برخی موارد یک خطر بالقوه صنعتی است. خرید عایق صوتی باکیفیت و مقرون‌به‌صرفه از اهمیت بالایی برخوردار است. شما می‌توانید برای تصمیم‌گیری در مورد مصالح با بهترین کیفیت و بر اساس برنامه‌های کاربردی خود، نظر متخصص را جویا شوید.
برای اطمینان از خرید بهترین و مؤثرترین مواد عایق صدا برای صنعت خود، بهتر است یک سری آزمایشات را انجام دهید. در اینجا دو روش رایج برای آزمایش اثربخشی مواد عایق صدا وجود دارد:
• استفاده از ابزارهای امپدانس: لوله امپدانس تقریباً لوله‌ای با انتهای دایره‌ای است.انواع مختلفی از این ابزار بر اساس اندازه، شکل و جنس مورداستفاده در ساخت آن وجود دارد. این لوله می‌تواند برای آزمایش انتقال صدا در شرایط میدان آزاد، به‌منظور درک نیازهای عایق صوتی خاص مورداستفاده قرار گیرد.
• کلاس عایق ضربه‌ای: این روش برای آزمایش محصولات عایق صوتی مسدودکننده صدا که در عایق صوتی کف استفاده می‌شوند، کاربرد دارد. روش‌های دیگری مانند کلاس عایق ضربه‌ای وجود دارند که کارایی مواد عایق صوتی را در سایر قسمت‌های یک محیط صنعتی آزمایش می‌کنند.

جمع‌بندی

استفاده از عایق صوتی در محیط‌های صنعتی باعث افزایش بهره‌وری کارکنان می‌شود و بسیاری از مشکلات جسمی و روانی را کاهش می‌دهد. با خرید بهترین مواد عایق صوتی برای محیط صنعتی خود، قدم بزرگی در جهت پیشرفت خود برداشته‌اید. درصورتی‌که به راهنمایی بیشتری نیاز دارید، با متخصصان ما ارتباط برقرار کنید.

بخوانید: عایق صوتی روف گاردن