گالری ما

اطلاعات تماس

10 روش جدید برای عایق آکوستیک دیوار مشترک

برای اجرای عایق آکوستیک دیوار مشترک لازم است بدانیم:

ابتدا با یک همسایه پر سر و صدا چه کنم؟

برای اجرای عایق آکوستیک دیوار دیوار لازم است بدانید آپارتمانی شدن زندگی های امروزی، افراد زیادی را با این سوال مواجه ساخته است که چطور می توان از این همه سر و صدا راحت شد یا با همسایه پر سر و صدای خود چه کنیم؟ حقیقت ماجرا این است که شما نمی توانید همسایه خود را تغییر داده یا او را مجبور به ساکت شدن کنید. راه حل این است که یا خانه خود را عوض کنید که راه حل چندان معقولی به نظر نمی رسد یا به سراغ یک عایق آکوستیک دیوار برای خانه خود باشید. این روش بسیار کاربردی بوده و به سادگی و صرف کمترین هزینه قابل انجام می باشد.

در این مقاله سعی داریم شما را با ده روش جدید برای عایق آکوستیک دیوار مشترک و مزایا و معایب این کار بیشتر آشنا کنیم. پس اگر به دنبال راهی برای آرام کردن فضای خانه، اتاق خواب یا اتاق پذیرایی خود هستید با ما تا آخر مقاله همراه باشید

عایق آکوستیک

 ایده های بکر و کم هزینه برای عایق بندی آکوستیک دیوارهای مشترک

برای حذف سر و صدایی که از دیوارهای مشترک به خانه شما وارد می شوند و ایجاد عایق صوتی آکوستیک دیوار روش های خلاقانه زیادی وجود دارند که با کمترین هزینه و به ساده ترین روش ممکن قابل اجرا و پیاده سازی هستند. در ادامه شما را با تعدادی از این روش ها بیشتر آشنا خواهیم کرد.

ضخامت دیوارهای خود را با یک ترفند جذاب افزایش دهید

یکی از راهکارهای ایده آل برای جلوگیری از عبور صدا از دیوار مشترک، افزایش ضخامت دیوار مورد نظر است. برای این کار کافی است کمد لباس یا قفسه کتاب خود را جابجا کرده و به دیوار مشترک بچسبانید. آویزان کردن تابلوهای هنری، پرده های ضخیم و قالیچه های دیواری نیز برای این منظور ایده آل به نظر می رسند. ضخامت این وسایل به جذب صدا و ساکت شدن فضا کمک خواهد کرد.

جالب است بدانید که کاغذ دیواری هایی هستند که به عنوان عایق آکوستیک دیوار به فروش رسیده و اجرا می شوند. این کاغذ ها از نوع معمولی ضخیم تر بوده و به واسطه مواد فومی شکلی که در آن تعبیه شده اند، جلوی عبور صدا را به تا خد کمی خواهند گرفت. با یک دستکاری در دکور خانه، راه ورود سر و صدا را به خوبی خواهید بست.

وسایل خانه را با روش های ساده آکوستیک کنید

درب ورودی جزء المان هایی از خانه است که با همسایگان مشترک بوده و معمولا بیشترین عامل ورود سر و صدا به داخل خانه محسوب می شود. اغلب افراد تصور می کنند درب ها نقش مهمی در کاهش صدا دارند اما باید بگوییم که اینطور نیست. امروزه درب ها تو خالی بوده و درز و لبه های آنها باز است.

یک راه برای حل این مساله تعویض درب های ورودی با درب های عایق آکوستیک می باشد. البته این کار هزینه بر بوده و انجام آن برای هر کس امکان پذیر نمی باشد. راه دیگر این است که فضای باز پایین در را با یک فرش یا پادری ضخیم یا درزگیر های حجم دار یا سطوح شیب دار باریک پر کنید. البته از این درزگیر ها می توان برای بستن لبه های باز درب نیز استفاده کرد. با این اقدام نه تنها مانع از ورود صدا به داخل خانه خواهید شد که مانع ازهدر رفت انرژِی نیز شده اید.

آکوستیک

آکوستیک در

 

 

 

 

 

استفاده از پنل های لمسه یا وود پنل ها

برای ایجاد عایق آکوستیک دیوار اتاق خواب یا اتاق پذیرایی استفاده از پنل ها یا دیوار پوش های لمسه ایده خوبی به نظر می رسد. این پنل ها در ابعاد، اشکال و طرح های متنوعی وجود داشته و به خوبی با دکوراسیون خانه و رنگ چیدمان داخلی شما قابل هماهنگ شدن هستند. انتخاب درست این دیوار کوب ها به زیبایی فضا نیز کمک بسزایی می کند.

عایق کردن دیوار ها به کمک شانه های تخم مرغ

شانه تخم مرغ از قدیم الایام به عنوان وسیله ای برای ایجاد عایق آکوستیک دیوار و به خصوص در استودیوهای ضبط صدا مورد استفاده قرار می گرفت. ناصاف بودن سطح این جسم، سبب شکستن و دفع صداها و کاهش شدت آن می شود.

امروزه نوعی عایق آکوستیک به نام فوم شانه تخم مرغی با الهام گرفتن از شانه های تخم مرغ ساخته و روانه بازار شده است. این فوم ها در جذب و دفع صدا بسیار قدرتمند عمل می کنند، به همین دلیل در عایق کردن سالن ها آمفی تئاتر و سالن های کنفرانس نیز بسیار پرکاربرد هستند. ساختار این فوم به گونه ای طراحی شده است که می تواند به عنوان یک عایق خوب حرارتی و برودتی نیز کاربرد داشته باشد.

فوم های آکوستیک شانه تخم مرغی چسب دار بوده و بر روی سطوح شیشه ای، گچی، فلزی و چوبی به سادگی محکم می شوند.

شانه تخم مرغی

استفاده از پنل های عایق آکوستیک دیوار

یکی دیگر از روش های ساده برای ایجاد عایق آکوستیک دیوار مشترک استفاده از پنل های عایق آکوستیک در آپارتمان است. این پنل ها از فوم آکوستیک و موادی ساخته شده اند که عایق صدا هستند. علاوه بر آن، ظاهر زیبا و سه بعدی، طرح ها و رنگ های متنوع این محصول و نصب ساده و آسان، آن را به گزینه ای جذاب و پرکاربرد در آپارتمان های امروزی تبدیل ساخته است.

شناور سازی دیوار اتاق با دیوار کاذب

برای ایجاد عایق آکوستیک دیوار، می توان از روش دیوار کاذب نیز کمک گرفت. برای این کار کافی است ابتدا دیوار را به کمک مواد مخصوصی شاسی کشی کرده و سپس لایه دیوار کاذب را روی آن سوار کنید. از این روش برای عایق بندی سقف یا کف اتاق نیز می توان استفاده کرد.

یک خانه آرام و بی صدا با شیت بلاک

به منظور ایجاد عایق اکوستیک دیوار پذیرایی یا سالن کنفرانس، شیت بلاک ها گزینه مناسبی هستند. این محصول نوعی سنگ مصنوعی است که در رنگ ها و طرح های متنوع موجود می باشد. شیت بلاک ها علاوه بر آنکه جلوی عبور صدا به داخل محیط را می گیرند، به دلیل داشتن ظاهری خیره کننده و جذاب به فضا و دکوراسیون خانه شما رنگ و لعابی خاص و منحصر به فرد می بخشند. این نوع فروش عایق آکوستیک دیوار، وزن سبک، نصب ساده و بدنه مقاومی در برابر رطوبت داشته و ماندگاری طولانی مدت آن به کارایی آن وسعت بخشیده است.

در محیط های اداری و اتاق هایی که برای تمرکز بیشتر کارمندان به سکوت نیاز دارند، این نوع عایق، کاربرد زیادی خواهد داشت.

آکوستیک

عایق کردن دیوار مشترک به کمک کناف

یکی دیگر از روش هایی که برای عایق کردن دیوار به شما پیشنهاد می‌کنیم، اجرا و نصب دیوار کناف بر روی دیوار مشترک است. دیوار کنفی دو لایه بوده و یک لایه عایق صوتی آکوستیک در وسط آن تعبیه میشود.. همین امر آن را به یک عایق صوتی بی نظیر تبدیل ساخته است. با وجود آنکه با اجرای دیوار کنافی حدود ده سانتی‌متر از طول فضا داخلی شما کاسته خواهد شد، اما ارزشش را دارد. البته نمونه های عایق جدید و نانو الیاف آن ضخامت های بسیار کمتری دارند

 

بستن راه ورود صدا از سوراخ های کلید و پریز

هر گونه شکاف یا سوراخی در دیوار مشترک، راه ورود سر و صدا به داخل خانه را باز خواهد کرد. از جمله حفره هایی که بر روی هر دیوار و در هر خانه ای یافت می شود می توان به کلید ها و پریز ها هستند. جالب است بدانید این منافذ نه تنها راه ورود صوت به داخل هستند که باعث تبادل دمای داخل یا خارج از خانه نیز خواهند شد. البته این امر بیشتر در مورد دیوارهایی صدق می کند که به سمت خیابان، راه پله ها، حیاط یا کوچه می باشند. اما راه حل چیست؟

راهکار، استفاده از جعبه عایق است. این جعبه بین کانال سیم کشی تعبیه شده در دیوار و کلید پریز قرار گرفته و قادر است صدا را پشت خود نگه داشته و مانع از نفوذ آن به داخل خانه شود.

ساخت عایق اکوستیک دیوار با هنر دست شما

اگر به دنبال راه های ارزان قیمت و خلاقانه برای عایق کردن دیوارهای خود هستید، به طوری که هنر دستتان در تولید آن دخیل بوده و نتیجه کار با معماری و دکوراسیون داخلی منزلتان همخوانی بی نظیری داشته باشد، بهترین کار ساخت عایق های دست ساز است. برای این کار کافی است مراحل زیر را دنبال کنید تا در نهایت خانه را با دستان خودتان از هر گونه سر و صدایی عاری نمایید.

  • برای شروع یک پنل با هر شکل و ساختاری که دوست دارید و به اندازه فضایی که قرار است عایق را در آن نصب کنید بسازید. این پنل همچون یک چارچوب، مواد یا فوم های عایق را در خود جای خواهد داد. بهترین متریال برای ساخت اسکلت اولیه، چوب است چرا که هم سبک بوده و هم می توانید به سادگی به کمک آن، طرح دلخواه خود را تولید نمایید.
  • در ادامه به مواد عایق صوت نیاز دارید. فوم های آکوستیک، پشم معدنی یا پشم شیشه از جمله موادی هستند که می توانید از آنها استفاده کرده و آنها را در چارچوب خود قرار دهید.
  • در پایان کافی است ظاهر این چارچوب را زیبا و جذاب کنید. برای این کار می توانید از پارچه هایی هماهنگ با پرده ها یا پارچه های مبلی خود یا طرح ها و نقش های هنری کمک بگیرید. این پنل ها می توانند همچون یک بوم نقاشی خام باشند که با هنر نقاشی و نگارگری، دیوارهای شما را مزین و عایق می سازند.
  • عایق آکوستیک دیوار و مزایایی که به همراه داردوجود عایق آکوستیک دیوار از چندین لحاظ اهمیت داشته و بودن آن برای یک خانه مزیت محسوب می شود.اصلی ترین مزیت  عایق آکوستیک دیوار، دفع صداهایی است که از بیرون به درون خانه وارد شده و آسایش و آرامش را سلب می نمایند. با وجود این عایق های صوتی خانه از سر و صداهای خارجی خالی خواهد شد.دومین جنبه مفیدی که آکوستیک های دیواری دارند، جنبه زیبایی و جلوه بصری آنهاست. پنل ها، کاغذ دیواری ها و دیوار کوب های عایق صدا تنوع بالایی داشته و به زیباتر شدن دکوراسیون داخلی کمک بزرگی خواهند کرد.عایق آکوستیک، دیوار را تنها در برابر نفوذ سر و صدا ایزوله نمی کند بلکه از تبادلات دمایی نیز تا حد زیادی خواهد کاست. بدین ترتیب از هدر رفت سرما در فصل تابستان و گرما در فصل زمستان جلوگیری شده و در مصرف انرژی صرفه جویی خواهد شد. شاید این گزینه نیز یکی از مزیت های بسیار مهم مواد آکوستیک کننده دیوارها باشد. عایق آکوستیک دیوار مشترک همچنین با ایزوله کردن فضای داخلی اتاق خواب، پذیرایی و … در حفظ حریم شخصی افراد یک خانه کمک کننده خواهد بود.نصب و اجرای انواع پنل های آکوستیک، بسیار ساده و کم هزینه است و این یکی دیگر از مزایایی است که این پنل ها به همراه دارند.
  • عایق آکوستیک دیوارمعایب استفاده از عایق آکوستیک دیواربا وجود مزایایی که عایق آکوستیک ها دارند، بد نیست شما را با معایب این نویز گیرها نیز آشنا کنیم. از جمله معایب موجود می توان موارد زیر را برشمرد:
    • برخی از روش های عایق کردن دیوار با آکوستیک، از جمله پنل های لمسی، دیوارهای کاذب و دیوارهای کنافی سبب کوچکتر شدن فضای داخلی خواهند شد. این امر به ضخامت پنل مربوطه بستگی دارد.
    • لایه ها و منافذ موجود در عایق آکوستیک های قدیمی سبب نفوذ رطوبت یا حشرات می شوند. به همین دلیل پنل مربوطه به مرور زمان دچار پوسیدگی، تاب خوردگی یا ترک خواهد شد. برای پیشگیری از وقوع این احتمالات و برطرف شدن این عیب، بهتر است از مواد عایق آکوستیکی اجدید و نانو الیاف استفاده شود که ساختار مستحکمی داشته و در برابر نفوذ رطوبت ، کپک و موجودات ریز زنده مقاوم هستند.
    • از آنجایی که درب ها و پنجره ها سهم زیادی در ورود صدا به داخل دارند، معمولا، در عایق بندی صوتی محیط، مجبور به پوشاندن پنجره ها با پرده های ضخیم و عایق هستیم. همین امر نور وارد شده به ساختمان را کاهش خواهد داد.
    • ممکن است با همه تلاشی که برای عایق کردن آکوستیک دیوارها انجام می دهید، بسته به نوع عایق آکوستیکی باز هم موفق به حذف همه صدا ها به خصوص صداهایی با فرکانس پایین نشوید. با این حال وجود این عایق آکوستیک ها تا حد زیادی به آرام کردن فضای داخلی شما کمک خواهند کرد.

     

    خرید عایق آکوستیک از فروشگاه های معتبر

    گسترش فرهنگ آپارتمان نشینی، نیاز به عایق بندی صوتی دیوارها را در میان افراد به شدت افزایش داده است. همین امر صاحبان صنایع را به تولید محصولات متنوع عایق آکوستیک دیوار تشویق و ترغیب ساخته است. در حال حاضر انواع مختلفی از این عایق ها از جمله پنل های پلی اتیلنی، آکوستیکی، گچی، سلولوزی، پشم معدنی، پشم شیشه، نانو عایق ها و … در بازار موجود می باشند که هر کدام از مشخصه هایی برخوردار بوده و بخشی از نیاز کاربران به عایق بندی صوتی را مرتفع می سازند.

    بنابراین خرید عایق آکوستیک، روش عایق بندی و انتخاب میزان ضخامت آن به عوامل متعددی بستگی داشته و در بسیاری از مواقع به نظر کارشناسانه فرد با تجربه ای وابسته است.

    نمودار آکوستیک دیوار

    مقایسه میزان جذب صوت در مواد عایق کننده مختلف

  • بهترین و مهمترین قدم، اعتماد به فروشندگان معتبر و با سابقه می باشد. با خرید از این فروشگاه ها نه تنها از مواد اولیه با کیفیت بهره خواهید برد که تجربه یک فرد کاربلد را نیز همراه خود خواهید داشت
  • 10 روش جدید برای عایق آکوستیک دیوار مشترک عایق آکوستیک دیوار یکی از محصولات موجود در بازار عایق ‌های صوتی است. با نصب انواع عایق آکوستیک می ‌توان تمامی صداهای مزاحم و آزاردهنده‌ ای را که آرامش فضا را بر هم می ‌زنند کاهش داد. عایق ‌های آکوستیک از مواد اولیه مختلفی ساخته شده و برای مقابله با آلودگی صوتی در ساختمان‌ های مسکونی، دفاتر کار، استودیوهای ضبط موسیقی، سینماها و… به کار می ‌روند.
  • عایق آکوستیک دیوار چیست؟ امروزه به کمک انواع عایق آکوستیک دیوار ساختمان، عایق آکوستیک دیوار مغازه، عایق آکوستیک دیوار اداره و… می ‌توان فضاهای مختلف را آکوستیک سازی کرد. فضاهای آکوستیک بازتاب صدای ضعیفی دارند. این فضاها برای انجام فعالیت ‌هایی مثل نواختن موسیقی، ضبط صدا، برگزاری کلاس درس، برگزاری همایش و… مناسبند. برای آکوستیک سازی فضا باید از موادی استفاده کنیم که صدا از آنها رد نمی ‌شود. این مواد هم از انتقال صداهای داخلی به فضای بیرون جلوگیری می ‌کنند و هم مانع ورود اصوات خارجی به محیط می ‌شوند.عایق آکوستیک دیوار خارجی یا ایرانی محصولی است که برای نصب در دیوارها به کار می‌ رود. این محصول مدل ‌های متنوعی داشته و در دو نوع عایق آکوستیک دیوار توکار و عایق آکوستیک دیوار روکار تولید می ‌شود.عایق آکوستیک دیوار اتاق اگر دغدغه رفع آلودگی صوتی در اتاق منزل، دفتر کار و… را دارید کافیست از عایق آکوستیک دیوار مشترک استفاده کنید. نصب عایق آکوستیک برای دیوار یک راه حل خوب برای کاهش صداهای ناخواسته و اضافه ‌ای است که از راه دیوار به فضا منتقل می ‌شوند.استفاده از جدیدترین عایق آکوستیک دیوار آپارتمان هم برای شما و هم برای کسانی که در فضای بیرون حضور دارند مفید است. به طور مثال زمانی که از عایق آکوستیک دیوار منزل استفاده می ‌کنید دیگر نیازی نیست صداهای مزاحمی مثل صدای بلند خنده و گفتگوی همسایه ‌تان را بشنوید. از طرف دیگر اگر بخواهید دوستان و آشنایان را به منزل دعوت کنید سر و صدای مهمانی و مراسم شما باعث آزار و اذیت اهالی ساختمان نمی‌ شود.

    برای عایق بندی دیوار اتاق در ساختمان ‌های مسکونی، اداری و… می ‌توانید از انواع عایق آکوستیک مثلا جدیدترین فوم آکوستیک استفاده کنید. این محصول نوعی عایق ابرمانند است که وزن کمی دارد. مراکز تولیدکننده برای ساخت آن از فوم پلی یورتان یا پلی استر و فوم ملامین استفاده می‌ کنند. فوم‌ های آکوستیک مانع ورود صداهای خارجی می ‌شوند. همچنین می ‌توانند کیفیت صداهای داخلی را بالا برده و باعث وضوح صدا در محیط شوند.

    عایق آکوستیک دیوار پذیرایی

    عایق آکوستیک دیوار خانه برای بخش‌ های مختلف آن از جمله سالن پذیرایی قابل استفاده است. مهمانی‌ ها و دورهمی ‌های شما در این قسمت از منزلتان برپا می ‌شود. بنابراین طبیعی است که حضور مهمانان سر و صداهای زیادی ایجاد کند. برای آن که با اعتراض و شکایت همسایه‌ ها مواجه نشوید در اولین فرصت بهترین عایق آکوستیک دیوار را جهت جلوگیری از خروج صدا نصب کنید

  • آکوستیک دیوار
  • عایق ‌های آکوستیک دیوار برای استودیو برای ساخت و راه اندازی استودیوهای ضبط صدا باید به یکسری نکات توجه کرد. مقابله با ارتعاش صوت و پژواک صدا یکی از موضوعات مهمی است که در طراحی و ساخت این فضاها مورد توجه قرار دارد. در این مکان ‌ها باید شرایطی را فراهم کرد تا اصوات خارجی به محیط راه پیدا نکنند و صداهای داخلی هم از نظر کیفیت و وضوح به بهترین حالت ممکن برسند.خرید عایق آکوستیک دیوار استودیو این نیاز را به خوبی تامین می ‌کند. فوم آکوستیک برای صداگیری استودیوهای ضبط صدا مناسب است. قابلیت جذب صدای این عایق با سایر عایق ‌های صوتی فرق می‌ کند. با نصب فوم‌ های آکوستیک در دیوارهای استودیو می ‌توان کیفیت صدا را در این فضا ارتقا داد. فوم آکوستیک پژواک صوت و نویزهای زمینه را کم یا حذف می‌ کند و طنین صدا را تحت کنترل در می ‌آورد. نصب آن در فضای استودیو باعث می ‌شود شدت صوت در فضا کاهش پیدا کرده و اصوات باقیمانده در محیط رفع شود. بنابراین استفاده از فوم آکوستیک می تواند وضوح صدا را به خوبی افزایش ‌دهد.فوم ‌های آکوستیک برای مقابله با آلودگی‌ های صوتی در استودیو خانگی، اتاق تلویزیون و اتاق موسیقی هم به کار می ‌روند. فوم صداگیر شانه تخم مرغی به طور کامل ضدصوت است. از این عایق آکوستیک معمولا برای صداگیری دیوار و سقف در استودیو موسیقی استفاده می ‌کنند. فوم صداگیر شانه تخم مرغی قادر است امواج صوتی را از جهات مختلف دریافت و جذب کند.
  • عایق ‌های آکوستیک دیوار برای سینما عایق آکوستیک دیوار سینما توسط مرکز فروش عایق آکوستیک دیوار درجه یک ارائه می شود. در سالن ‌های سینما هم مانند استودیوهای ضبط صدا باید به صداگیری دیوار، سقف و کف توجه داشت. برای آکوستیک کردن سالن های سینما باید از متریال‌ هایی استفاده کنیم که جاذب یا اکوی صوت نبوده و بتوانند اصوات را بازتاب دهند. پنل‌ های آکوستیکی پخش کننده صدا برای استفاده در سالن ‌های سینما مناسبند. سالن ‌های آمفی تئاتر هم جزو فضاهایی هستند که نیاز به آکوستیک سازی دارند.عایق ‌آکوستیک دیوار برای سالن‌ های ورزشی فروشگاه عایق آکوستیک دیوار انواع عایق ‌های صوتی مورد استفاده در سالن‌ های ورزشی را در معرض دید بازدیدکنندگان قرار داده است. سالن ‌هایی که برای انجام فعالیت‌ های ورزشی راه ‌اندازی می‌ شوند نیاز شدیدی به آکوستیک سازی دارند. برای ساخت این فضاها از سنگ و سرامیک استفاده می ‌کنند. به همین دلیل بازتاب صدای زیادی در آنها رخ می دهد. این موضوع ممکن است باعث ناراحتی افراد حین انجام فعالیت ‌های ورزشی شود. عایق ‌های آکوستیک دیوار بازتاب و پژواک صدا را در سالن‌ های ورزشی کم می ‌کنند. برای عایق ‌بندی دیوار در سالن ‌های ورزشی می ‌توان از پنل‌ های آکوستیک دیواری جاذب صدا استفاده کرد. جهت استعلام آخرین قیمت عایق آکوستیک دیوار با فروشنده عایق آکوستیک دیوار عمده تماس بگیرید.عایق آکوستیک برای محیط ‌های صنعتی به کمک انواع عایق آکوستیک دیوار جدید می ‌توان محیط ‌های پر سر و صدایی مثل کارگاه‌ ها و کارخانجات صنعتی را صداگیری کرد. شما متناسب با نیازتان می‌ توانید از انواع عایق به عنوان عایق آکوستیک دیوار صنعتی استفاده کنید. فوم آکوستیک شیاردار یکی از عایق ‌های مورد استفاده در فضاهای صنعتی است. این محصول شیارهای زیبا و منظمی دارد که باعث جذابیت ظاهری عایق و ارتقای صداگیری آن می ‌شود. صداگیری فوم آکوستیک شیاردار نسبتا زیاد است. این عایق انتخابی بسیار مناسب برای کاهش صداهای ناخواسته در کارگاه ‌ها و کارخانه‌ هاست. از چنین عایق هایی می‌ توان برای صداگیری اتاق تلویزیون و اتاقک آسانسور هم استفاده کرد.

    رعایت برخی موارد هنگام نصب عایق صوتی صداگیری این مدل از عایق آکوستیک دیوار باکیفیت را به بیشترین حد ممکن می رساند. به این منظور توصیه می ‌شود فوم ‌های آکوستیک را مقابل یکدیگر و به شکل قرینه قرار دهید یا آنها را به گونه ای نصب کنید که شیارهایشان در جهات مختلف قرار بگیرند.

    عایق آکوستیک دیوار شانه تخم مرغی محصول دیگری است که برای کاهش صدای محیط در کارگاه ‌ها و کارخانه ‌ها استفاده می ‌شود. این عایق از اصلی ‌ترین پنل‌ های آکوستیک در بازار عایق های صداگیر است.

    عایق آکوستیک دیوار برای سالن کنفرانس و همایش

    تولید عایق آکوستیک دیوار نیاز مکان ‌هایی مثل سالن‌ های کنفرانس و همایش را هم برطرف می‌ کند. این سالن‌ ها جزو محیط‌ هایی هستند که باید به آکوستیک سازی آنها توجه مضاعفی داشت. آکوستیک کردن سالن کنفرانس و اجتماعات باعث می ‌شود صداهای مزاحم محیط بیرون نتوانند حین برگزاری مراسم وارد فضای سالن شوند. از طرف دیگر عایق صوتی مانع پژواک بیش از حد اصوات در سالن ‌های کنفرانس و همایش می ‌شود. عرضه کننده عایق آکوستیک دیوار انواع پنل‌ های آکوستیک مناسب برای این سالن ‌ها را در دسترس خریداران قرار می‌ دهد.

  • عایق آکوستیک دیوار برای مراکز درمانی وجود آلودگی صوتی در مراکز درمانی مشکلات مختلفی را ایجاد می‌ کند. صدای بلندگو، قدم زدن افراد، گفتگوی بیماران و ملاقات کنندگان و… صداهای آزاردهنده ‌ای هستند که از بخش‌ های مختلف مراکز درمانی مثل پذیرش، اتاق انتظار، راهروها و… به گوش می ‌رسد. این اصوات ناخوشایند برای بیماران و کارکنان مضرند. وجود سر و صدای بیش از حد مانع استراحت و کسب آرامش بیماران شده و بهبودی آنها را به تاخیر می ‌اندازد. صدای مزاحم یا به عبارت دیگر نویز روی فشار خون، تنفس، ضربان قلب و سطح کلسترول خون اثر می ‌گذارد. حضور در محیط ‌های پرسر و صدا میزان استرس را در افراد افزایش می ‌دهد. کسانی که در مراکز درمانی شلوغ کار می ‌کنند دچار ناراحتی هایی مثل خستگی و کلافگی می ‌شوند.موارد مذکور نشان می ‌دهد که علت اهمیت عایق ‌بندی مراکز درمانی و استفاده از عایق آکوستیک دیوار چیست. عایق های صوتی میزان نویز را در فضا کاهش داده و از طرف دیگر اجازه نمی ‌دهند آلودگی صوتی این مراکز به محیط بیرون منتقل شود. نصب انواع آکوستیک در دیوارهای بیمارستان، مطب‌ های دندانپزشکی و… به تامین حقوق بیماران و حفظ حریم خصوصی آنها کمک می ‌کند. از طرف دیگر کارکنان مراکز درمانی می ‌توانند در شرایط بهتری به بیماران خدمت کنند.برای بهره ‌مندی از مزایای عایق آکوستیک دیوار در مراکز درمانی می‌ توانید انواع مدل های عایق‌ صداگیر را سفارش دهید. فوم آکوستیک صاف یکی از عایق ‌های صوتی مورد استفاده در بیمارستان ‌ها و مطب‌ هاست. این عایق به صورت مسطح و بدون شیار تولید شده و برای پوشاندن دیوار در بخش ‌های مختلف مراکز درمانی به کار می ‌رود. ترکیب این عایق با سایر پنل ‌های فوم آکوستیک باعث ارتقای صداگیری و زیبایی می ‌شود.عایق آکوستیک دیوار روکار برای ادارات و سازمان ‌ها فروشگاه اینترنتی عایق آکوستیک بسته به نیاز خریداران انواع عایق آکوستیک دیوار اداری را برای نصب در دیوار سازمان ‌ها و ادارات عرضه می ‌کند. عایق ‌های صوتی مکعبی انتخاب بسیار خوبی برای عایق ‌بندی این فضاها هستند. این عایق‌ ها مکعب‌ های متعددی دارند که به وسیله شیار از یکدیگر جدا می‌ شوند. صداگیری و جذب صوت آنها از فوم‌ های شیاردار کمتر و از فوم‌ های ساده بیشتر است. عایق ‌های صوتی مکعبی طراحی ویژه و جذابی دارند. نصب آنها در محیط‌ های اداری علاوه بر صداگیری فضا باعث افزایش زیبایی و جذابیت آن هم می‌ شود.
  • عایق آکوستیک دیوار اداریعایق‌ های آکوستیک دیوار برای کلاس درس آموزشگاه ‌ها باید فضای مناسبی را برای ارائه خدمت به شرکت کنندگان در کلاس ‌های درس فراهم کنند. عایق آکوستیک دیوار یکی از تجهیزات مورد نیاز این محیط ‌هاست. عایق‌ بندی کلاس‌ های درس شرایط خوبی را برای تدریس مطالب ایجاد می ‌کند و شرکت کنندگان می‌ توانند در فضایی آرام و به دور از استرس روی درس تمرکز داشته و مباحث آموزشی را به نحو مطلوب یاد بگیرند.برای حذف و کاهش صداهای ناخواسته در مراکز آموزشی می ‌توان از انواع پنل دکوراتیو آکوستیک استفاده کرد. این محصولات عایق ‌های صداگیر و تزئینی هستند و ابعاد و رنگ ‌های متنوعی دارند. پنل‌ های دکوراتیو آکوستیک برای نصب روی سطوح مختلف مثل سطوح ساخته شده از سنگ، چوب، کاشی، گچ، شیشه و… مناسبند. استفاده از آنها به صورت همزمان می تواند باعث آکوستیک سازی و زیباسازی فضا ‌شود. در عایق ‌هایی که تورفتگی و بیرون زدگی بیشتری دارند میزان شکست صوت بیشتر بوده و عایق ‌بندی فضا با کیفیت بهتری صورت می‌ گیرد. در نتیجه عایق هایی که طرح هرمی دارند بیشترین کارایی را برای خریداران به بار می ‌آورند.خرید عایق های آکوستیک دیوار خریداران برای تهیه انواع عایق آکوستیک دیوار ایرانی و خارجی باید به یکسری نکات مهم دقت کنند. عایق ‌های آکوستیک از جنبه‌ های مختلف مثل ابعاد، جنس، ضخامت و… با هم متفاوتند. شما برای تهیه عایق مناسب باید با توجه به شرایط فضایی که قرار است عایق بندی شود اقدام کنید. به طور مثال نیاز شما مشخص می‌ کند که جنس عایق آکوستیک دیوار از پشم سنگ باشد یا از پشم شیشه، یونولیت و…
  • مزایا و معایب عایق آکوستیک دیوار قبل از سفارش انواع عایق آکوستیک برای دیوار خوب است با مزایا و معایب این عایق ها آشنا شوید. به طور مثال از مزایای پنل ‌های آکوستیک می توان به دوام بالا و عمر طولانی آنها اشاره کرد. قیمت بالای این عایق ‌ها هم از معایب آنها به شمار می رود. اگر مایلید عایق آکوستیک دیوار ارزان تهیه کنید پیشنهاد می شود محصولات را به صورت عمده و بی واسطه سفارش دهید.
  • تفاوت عایق اکوستیک با عایق صداگیر بدین صورت میباشد که عایق اکوستیک بیشتر انعکاس صدا را مهار میکند اما عایق صداگیر از عبور و مرور صدا ممانعت میکند.
ایده پویان