گالری ما

اطلاعات تماس

عایق صداگیر

10 ایده برای استفاده از عایق صداگیر دیوار، سقف، کف

راهنمای عایق صداگیر دیوارمشترک، سقف وکف آپارتمان

استفاده از بهترین عایق صداگیر دیوار، سقف، کف  (روکار_توکار) نقش تعیین کننده ای در کاهش سر و صداهای اضافه و مزاحم دارد. عایق ‌های باکیفیت سکوت و آرامش را در فضا حاکم می‌ کنند و آسیب ‌های ناشی از آلودگی صوتی را از بین می ‌برند. این محصولات کاربردهای بسیار زیادی دارند. بسیاری از آنها برای نصب در کف، دیوار و سقف استفاده می ‌شوند.

عایق صداگیر دیوار را می ‌توان در انواع فضاهای مسکونی، محیط‌ های کاری، مراکز آموزشی، اقامتگاه‌ ها و… استفاده کرد. بهتر است قبل از آن که برای عایق ‌بندی منزل، محل کار و… اقدام کنید ابتدا اطلاعات کافی درباره عایق ‌های صدا و مزایای آنها به دست آورید. در ادامه با چند مورد از کاربردهای عایق صداگیر آشنا شده و خواهید دانست که مزایای عایق صداگیر چیست؟

عایق صداگیر دیوارعایق صداگیر

با 10 برند معروف و برتر عایق صداگیر دنیا آشنا شویم:

عایق صداگیر دیوار، سقف، کف

Autex

Ecophon

  • Baux
  • Abstracta
  • De vorm
  • Buzzispace
  • Isover
  • Ursa
  • Acoustical Solutions
  • Sound Seal

عایق های صداگیر Autex:

کمپانی autex یک شرکت تولید کننده عایق صداگیر دیوار در کشور نیوزلند است. آنها از مواد پلاستیکی بازیافتی در محصولات خود استفاده می کنند و این محصولات را به گزینه ای ایده آل برای مشتریانی تبدیل می کند که به دنبال راه حلی سازگار با محیط زیست برای نیازهای کنترل صوت در محیط خود می باشند.

Autex طیف بی شماری از گزینه های طراحی و سفارشی سازی را برای مشتریان خود ارائه می دهد. این کمپانی پنل هایی با انواع رنگ ها و الگو ها را تولید میکند که میتواند با تمامی دکورها و طراحی ها سازگار باشند.

عایق های صداگیر Ecophon:

Ecophon یک شرکت سوئدی است که در تولید محصولات آکوستیک با کارایی بالا تخصص دارد. آنها طیف گسترده ای از محصولات تجاری متمرکز دارند و به گونه ای طراحی شده اند که در مناطق صنعتی بسیار کاربردی هستند.

عایق صداگیر دیوار،سقف و کف Ecophon انواع مختلفی از پانل ها را ارائه می دهد، از جمله گزینه های سقفی و دیواری. Ecophon تاکید زیادی بر تحقیق و توسعه دارد و تضمین می کند که محصولات آنها همیشه در خط مقدم فناوری آکوستیک قرار دارند. از همین رو یکی از محبوب ترین ها بین 10 برند برتر عایق صداگیر دنیا است.

عایق های صداگیر Baux:

Baux یک شرکت متعلغ به کشور سوئد است که در تولید محصولات عایق صداگیر سازگار با محیط زیست و پایدار تخصص دارد. طیف اصلی محصولات آنها از الیاف چوب-الیاف بازیافتی ساخته شده و با استفاده از عناصر طبیعی به هم متصل شده اند.کمپانی baux برای نوآوری و خلاقیت در طراحی ارزش بسیار زیادی قائل است. از همین رو طراحی های این کمپانی همگی با آخرین و مدرن ترین تکنولوژی های دکوراسیون داخلی همخوانی دارند.

عایق های صداگیر Abstracta:

Abstracta نیز یک شرکت سوئدی است.  این کمپانی در تولید عایق صداگیر مدرن و مینیمالیستی تخصص دارد. محصولات آنها به گونه ای طراحی شده اند که هم کاربردی و هم از نظر بصری جذاب باشند، با تمرکز بر سادگی و خطوط تمیز و هنری.این کمپانی در محصولات خود از مواد منحصر به فردی مانند آلومینیوم، چوب پنبه، الیاف PET و پارچه استفاده می کند که آن را از سایر برندهای موجود در بازار متمایز می کند. این به جای داشتن عناصر عایق صوتی حجیم و غیر جذاب، ظاهر و احساس منسجم تری در اتاق ایجاد می کند.

عایق های صداگیر De vorm:

De vorm یک کمپانی هلندی است که در تولید عایق صداگیر دیوار، سقف و کف با کیفیت بالا و پایدار تخصص دارد. این کمپانی بازیگر نسبتا جدیدی در فضای آکوستیک است که سال ها به عنوان تولید کننده مبلمان فعالیت میکرد. امروز اما به عنوان یکی از بهترین ها بین 10 برند برتر عایق صداگیر دنیا شناخته میشود. محصولات تولید شده در این کمپانی به دلیل طول عمر بالایشان بسیار مورد توجه قرار گرفته اند.

عایق های صداگیر Buzzispace:

Buzzispace یک کمپانی معروف بلژیکی است که متخصص در تولید عایق صداگیر مدرن و خلاقانه میباشد. آنها طیف گسترده ای از محصولات را دارند که به گونه ای طراحی شده اند که هم کاربردی و هم از نظر بصری جذاب و دیدنی باشند، با تمرکز بر سبک و طراحی مدرن و 3بعدی

عایق های صداگیر Isover :

کمپانیIsover یکی از مطرح ترین برند ها بین 10 برند برتر عایق صداگیر دنیا میباشد. isover یک کمپانی فرانسوی با تمرکز بر تولید محصولات ساختمانی به خصوص عایق های فوق پیشرفته میباشد. عایق های صوتی این کمپانی به سرعت مورد توجه سازندگان در حوزه ساختمان سازی قرار گرفت.

متریال های استفاده شده توسط کمپانی isover یکی از با کیفیت ترین متریال های روز دنیا است. سازگار با محیط زیست می باشد و بسیار کاربردی طراحی شده اند. برای بهینه سازی عایق های صوتی، ISOVER طیف گسترده ای از نانو الیاف ، نانومولتی و راه حل های نوآورانه الیاف معدنی ULTIMATE را برای کاربران خود ارائه داده است.

عایق های صداگیر Ursa :

ursa یک هلدینگ جهانی در زمینه تولید عایق صداگیر با بهره برداری از فناوری های روز دنیا است که درکشور آلمان مستقر میباشد،این کمپانی جزو 10 برند برتر عایق صداگیر دنیا میباشد که در ایران نیز تهیه و عرضه میشود.

کمپانی ursa از تکنولوژی نانو الیاف و پلی استایرن اکسترود شده بسیار پیشرفته در تولید عایق های صوتی خود استفاده میکند. از همین رو محصولات این کمپانی گزینه مناسبی برای صرفه جویی در انرژی و صداگیری،دیوار، سقف و کف آپارتمان هستند.

از دیگر برند های مطرح میتوان به Acoustical Solutions و Sound Seal اشاره کنیم. برای اطلاعات بیشتر میتوانید به بلاگ وب سایت مراجعه کنید و اطلاعات کامل این برند ها را مشاهده کنید

عایق صداگیر برای کف ساختمان

عایق صداگیر بسیاری از اوقات برای کف ساختمان به کار می ‌رود. نصب عایق در این قسمت مانع از انتقال صداهای ناخواسته به طبقات پایین می ‌شود. عایق ‌های صوتی کف در تمام ساختمان ‌ها از جمله ساختمان ‌های مسکونی قابل استفاده هستند. این عایق ‌ها از انتقال اصوات به فضا جلوگیری می ‌کنند. مثلا در بسیاری از ساختمان‌ ها خانواده‌ هایی زندگی می‌ کنند که فرزند خردسال دارند. آنها باید همیشه نگران مزاحمت صدای کودک برای همسایه‌ ها باشند. ممکن است صدای بازی و جنب و جوش بچه باعث اعتراض و شکایت همسایه طبقه پایین شود.

مورد دیگری که می توان در این رابطه مثال زد انجام فعالیت ورزشی در منزل است. بعضی از اهالی ساختمان مایلند در خانه ورزش کنند. این کار هم به نوبه خود باعث انتقال صدا به طبقات دیگر می‌ شود. استفاده از عایق صداگیر کف باعث می ‌شود صداهای آزاردهنده تا حد زیادی کاهش پیدا کنند.‌(عایق صداگیر دیوار، سقف، کف)

محصولات مختلفی برای عایق کاری کف ساختمان در بازار وجود دارد. مثلا شاید شما بخواهید عایق صداگیر نانو را برای رفع نیازتان استفاده کنید. برای انتخاب بهترین محصول کافیست با عرضه کننده عایق صداگیر مسکونی تماس گرفته و نیاز خود را در میان بگذارید.

ناگفته نماند که بهترین عایق ‌های صداگیر  در بخش ‌های مختلف ساختمان استفاده می‌شوند. مثلا می ‌توان آنها را در سقف، پنجره، درب و… نصب کرد. شرکت ایده پویان نمونه‌ های متنوعی از عایق مثل عایق صداگیر اتاق خواب، عایق صداگیر پنجره، عایق صداگیر برای دیوار، عایق صداگیر برای سقف و… را به مشتریان معرفی می ‌کند.

 عایق صداگیر دیوار اتاق

اتاق‌ ها یکی از فضاهایی هستند که برای انجام عایق کاری در ساختمان مورد توجه قرار دارند. شما متناسب با نیاز خود می ‌توانید بهترین عایق صداگیر اتاق را در فضای مورد نظرتان استفاده کنید. این عایق ‌ها در انواع اتاق ‌ها مثل اتاق خواب، اتاق مطالعه، اتاق بچه، اتاق اداری، اتاق هتل و… استفاده می ‌شوند.

برای عایق کاری اتاق می ‌توان از عایق صداگیر دیوار مشترک، عایق صداگیر سقف و… استفاده کرد. شرکت طراحی و اجرای عایق صدا برای عایق ‌بندی فضا ابتدا باید از محل بازدید و نیاز متقاضی را به صورت دقیق مشخص کند. بعد از بررسی شرایط موجود می ‌توان عایق مناسب را برای صداگیری تضمینی نصب کرد.

استفاده از انواع عایق صداگیر برای اتاق نیاز بسیاری از فضاها را برطرف می‌ کند. نصب عایق صدا فضای آرام و دلنشینی را برای استراحت در اتاق خواب منزل، هتل و… فراهم می ‌کند. همچنین به کمک عایق می ‌توان محیط مناسبی را برای مطالعه، تمرین موسیقی و… در منزل ایجاد کرد. عایق کاری اتاق در ادارات، شرکت‌ ها و… هم باعث افزایش آرامش و تمرکز افراد و بازدهی بیشتر آنها می‌ شود.

عایق صداگیر سقفعایق صداگیر سقف

عایق صداگیر استودیو ضبط صدا

استودیو ضبط صدا هم جزو فضاهایی است که نیاز به استفاده از عایق صوتی دارند. عایق صداگیر استودیو موقعیت خوبی را برای فعالیت در زمینه موسیقی فراهم می ‌کند. عایق بندی استودیو ضبط صدا اصوات خارجی مثل صدای صحبت کردن افراد، صدای بوق ماشین ‌ها و… را به کمترین حد ممکن می ‌رساند. صداهای داخلی هم باعث ایجاد اختلال در ضبط صدا می‌ شوند. مثلا ممکن است صداهای مختلفی از تجهیزات ضبط موسیقی، سیستم گرمایشی استودیو و… به گوش برسد. نصب عایق صوتی این صداها را کم می ‌کند. عایق ‌های صداگیر اکو را در فضاهای محدود کاهش داده و با حذف اصوات اضافه در زمان ضبط صدا به تولید صداهای حرفه ‌ای و باکیفیت کمک می ‌کنند.

عایق صداگیر دیوار آکوستیک برای حذف آلودگی صوتی در استودیوهای ضبط صدا مناسب است. کسانی که علاقه مندند به صورت جدی وارد دنیای موسیقی شوند با نصب عایق آکوستیک می ‌توانند فضای مناسبی را برای خود ایجاد کنند. فروشگاه عایق صوتی آخرین قیمت عایق ها را با توجه به درخواست مشتریان اعلام می ‌کند. برای اطلاع از قیمت عایق صداگیر جدید استودیو ضبط صدا خوب است در اولین فرصت با مرکز فروش در ارتباط باشید.

عایق صداگیر برای سرویس بهداشتی

ممکن است برایتان تعجب آور باشد که عایق صوتی در سرویس بهداشتی هم استفاده می‌ شود. عایق صداگیر سرویس بهداشتی وسیله ای مناسب برای جلوگیری از ورود و خروج صدا از این محل است. برای عایق بندی سرویس بهداشتی در اماکن مختلف می ‌توان از انواع مدل ‌های عایق صوتی دیوار استفاده کرد. نصب عایق صداگیر درب سرویس بهداشتی هم سر و صداها را کاهش می‌ دهد.

برای نصب عایق صداگیر مسکونی در سرویس بهداشتی نیازی به خرید نوع خاصی از محصول نیست. عایق های صوتی دیوار مشترک می ‌توانند عایق کاری این بخش از ساختمان را به خوبی انجام دهند. عایق صوتی سرویس بهداشتی هم به صورت توکار و هم به شکل روکار استفاده می‌ شود. برای نصب عایق‌ صداگیر توکار باید عایق صوتی را در دیوار قرار داد و بعد روی آن را با مصالح ساختمانی پوشاند. خوشبختانه امکان عایق ‌بندی بخش ‌های مختلف ساختمان بعد از تکمیل ساخت آن هم وجود دارد. در این حالت از انواع عایق صداگیر روکار استفاده می ‌شود. برای عایق بندی روکار سرویس بهداشتی می‌ توان عایق را روی دیوارهای آن نصب کرد.

عایق کاری درب دستشویی هم به کمک انواع عایق صداگیر در انجام می ‌شود. بیشتر این محصولات نحوه استفاده راحتی دارند. برای نصب این عایق ‌ها باید اول روکش پشت محصولات را برداشت و سپس آنها را روی در چسباند. مرکز فروش عایق صوتی انواع عایق صداگیر دیوارحمام را هم عرضه می‌ کند.

عایق سرویسعایق صداگیر ساختمان

عایق صداگیر دیوار کارگاه

کارگاه‌ ها هم نیاز به نصب عایق صوتی دارند. مرکز فروش عایق صداگیر دیوار درجه یک محصولات متنوعی را برای رفع نیاز این مراکز عرضه می ‌کند. نصب عایق صدا در این فضاها اصوات مزاحم را کاهش داده و مانع از آزار و اذیت همسایه‌ ها و پرسنل می شود. کارگاه‌ های نجاری، خیاطی، ام دی اف، مبل، تراشکاری و… از خریداران عایق صوتی هستند.

برای کاهش آلودگی صوتی در کارگاه ‌ها دو راهکار پیش روی متقاضیان قرار دارد:

  • اول این که بخش ‌های مختلف کارگاه آکوستیک سازی شود تا صداها نتوانند به فضای بیرون راه پیدا کنند. به این منظور دیوارها و سقف کارگاه عایق ‌بندی می‌ شود تا صداها قادر به خروج از محیط کار نباشند.
  • راهکار دوم آن است که دستگاه‌ های صنعتی مورد استفاده در کارگاه را آکوستیک سازی کنیم. به این ترتیب اجازه نمی ‌دهیم اصوات مضر دستگاه ‌ها در محیط کارگاه منتشر شده و کارکنان را ناراحت کند.

بعضی از مشتریان عایق صوتی دغدغه خرید عایق صداگیر ارزان یا عایق صداگیر دیوار خارجی را دارند. بازدید از فروشگاه ایده پویان اطلاعات مفیدی را در مورد انواع عایق به خریداران ارائه می ‌کند. مرکز فروش بهترین عایق صداگیر عمده مشخصات عایق های صوتی و قیمت روز آنها را در معرض دید بازدیدکنندگان قرار داده است.

عایق صداگیر دیوار ارزان

عایق صوتی برای سالن کنفرانس

فروشگاه عایق صداگیر اداری و تجاری انواع عایق صوتی مناسب برای استفاده در سالن ‌های کنفرانس و همایش را در مقادیر مورد نیاز مشتریان عرضه می ‌کند. سالن‌ هایی که جهت برگزاری کنفرانس و همایش راه اندازی می ‌شوند باید شرایط لازم برای این کار را داشته باشند. شفافیت صدا یکی از نکات مهمی است که باید در طراحی و آماده سازی این فضاها مورد توجه قرار گیرد. از طرف دیگر برگزارکنندگان باید ترتیبی بدهند تا صداهای ناخواسته و برهم زننده آرامش به فضای سالن منتقل نشود زیرا آلودگی ‌صوتی تمرکز افراد را از بین برده و نظم را مختل می ‌کند. بعضی از جلسات هم حتما باید به شکلی برگزار شود که صدا از سالن بیرون نرود در غیر اینصورت امکان دارد اطلاعات مهم و محرمانه فاش شود. این موارد به خوبی مشخص می ‌کند که چرا عایق بندی سالن کنفرانس مهم است.

محصولات مختلفی در بازار عایق صداگیر ساختمان وجود دارد که برای عایق‌ بندی صدا در سالن ‌های کنفرانس مناسبند. مثلا می‌ توان از انواع پنل دکوراتیو جذب صدا در این فضاها استفاده کرد. این پنل ‌ها بر کیفیت صدا در سالن کنفرانس اثر مثبت می ‌گذارند. همچنین قابلیت استفاده به عنوان یک نوع متریال دکوراسیون را هم دارند. استفاده از آنها در سالن ‌های همایش و کنفرانس باعث افزایش جذابیت و زیبایی فضا می ‌شود.

عایق صداگیر دیوارعایق صداگیر دیوار آپارتمان

عایق صداگیر برای سینما

عایق صوتی آکوستیک می ‌تواند انتشار صدا در سالن سینما را تحت کنترل درآورده و تا حد زیادی کم کند. پنل صوتی، فوم صوتی، پارچه آکوستیک و غیره محصولاتی هستند که برای عایق ‌بندی سالن های سینما به کار می ‌رود. عایق ‌بندی سالن سینما از چند جنبه دارای مزیت است:

  • سالن‌ های سینما جهت ارائه خدمات مطلوب به مخاطبان باید اقداماتی را برای کم کردن صدا و بهبود کیفیت صوت انجام ‌دهند. عایق کاری فضا لذت و هیجان تماشای فیلم در سالن سینما را بیشتر می ‌کند.
  • سینماداران باید شرایطی را فراهم کنند تا حریم خصوصی مخاطبان محفوظ بماند. کسانی که برای تماشای فیلم‌ های مورد علاقه خود به سینما می ‌روند نباید در زمان پخش فیلم صداهای ناخواسته بشنوند. فضا باید به شکلی باشد که مخاطب با آرامش و تمرکز به تماشای فیلم بپردازد. عایق های صوتی به تامین حریم خصوصی افراد کمک می‌ کنند و باعث بهبود تجربه تماشا می ‌شوند.
  • استفاده از عایق صوتی شرایط کاری افراد شاغل در سینما را هم بهبود می بخشد. وجود اصوات مزاحم و بلند در محیط کار تاثیرات مخربی روی کارکنان داشته و سطح تمرکز و کارایی آنها را کاهش می ‌دهد. نصب عایق صوتی در سینما به رفع این معضل کمک می‌ کند. زمانی که صداهای خارجی و داخلی در محیط کم می ‌شود افراد می توانند حین کار تمرکز و آرامش بیشتری داشته باشند.

عایق صداگیر برای مراکز آموزشی

عایق های صداگیر دیوار  در مراکز آموزشی مثل مدارس، آموزشگاه های کنکور، آموزشگاه های زبان و… هم کاربرد دارند. نصب عایق صدا در این مکان ‌ها تاثیر بسیار خوبی بر فضای آموزشی می‌ گذارد. کاهش آلودگی صوتی باعث می ‌شود دانش آموزان بتوانند بهتر تمرکز کنند و صدای معلمان را به خوبی بشنوند. عایق های صوتی فضای آرامی را برای تدریس و یادگیری مطالب ایجاد می‌ کنند و تنش و استرس را کاهش می ‌دهند.

عایق صداگیر دیوار مشترک

عایق صداگیر برای دیوار مراکز درمانی

در مراکز درمانی هم می توان از عایق صداگیر دیوار، کف و سقف استفاده کرد. همان طور که می ‌دانید بیماران برای بهبودی نیاز به مراقبت و استراحت کافی دارند. برای آن که بتوان محیطی آرام و به دور از استرس را در مراکز درمانی فراهم کرد باید انواع آلودگی ‌صوتی موجود در این مکان ‌ها را کاهش داد. مثلا در بسیاری از مواقع صدای رفت و آمد افراد، گفتگوی همراهان بیمار و… باعث به هم خوردن آرامش در فضا می ‌شود. عایق‌ بندی مراکز درمانی بسیاری از صداهای اضافه و زیان آور را حذف و کم می ‌کند. رفع آلودگی صوتی برای کارکنان مراکز درمانی هم بسیار مفید است. محیط پر سر و صدا باعث خستگی پرسنل بیمارستان ها، درمانگاه ها و… می‌ شود. عایق های صوتی با کنترل و حذف اصوات مزاحم به ایجاد فضای کاری مناسب ‌تر برای کادر درمان کمک می‌ کنند.

صداگیر دیوارمشترکعایق صداگیر دیوار

عایق صداگیر خودرو

طبیعتا زمانی که از عایق صوتی دیوار، کف و سقف صحبت می‌ کنیم مخاطبان به یاد عباراتی مثل عایق صداگیر آپارتمان، عایق صوتی محل کار، عایق صوتی اداره و… می افتند. اما عایق بندی صوتی به نصب عایق صداگیر برای خانه، اداره، مدرسه، استودیو، سالن کنفرانس و… محدود نمی شود. عایق های صوتی قادرند اصوات مزاحم فضای داخل خودرو را هم رفع کنند. اصوات ناخواسته ای مثل صدای موتور خودرو، صدای جاده و… را می توان با عایق بندی بخش ‌های مختلف خودرو برطرف کرد

ایده پویان